I början av rammstein, zerstoeren, eller hur det stavas, låter det ju som i irak o diverse länder. Ja ni förstår vel när ni lyssnar på låten eller kommer ihåg den.
Vad finns det mer för låtar med liknande i, fast genom hela låten?
8 svar · 627 visningar · startad av Jerpa
I början av rammstein, zerstoeren, eller hur det stavas, låter det ju som i irak o diverse länder. Ja ni förstår vel när ni lyssnar på låten eller kommer ihåg den.
Vad finns det mer för låtar med liknande i, fast genom hela låten?
Hur exakt låter ett land?
Har fått ett förslag på Blackhawk down soundtrack. Nån som har, eller haft det o kan säga om det är nåt liknande?
Låten Lamentation av Delerium är lite åt det orientaliska hållet. Det är en sorts västerlänsk tolkning och remix av orientalisk musik men det funkar bra tycker jag. Äkta "arab-musik" blir jag tokig på efter bara någon minut.
Ja visst blir man tokig av musiken men nu ska jag inte sitta och lyssna på den som med tex rammstein, utan den ska vara som bakgrundsmusik då vi ska spela airsoft (utomhus).
Det ena laget är ett "gäng handplockade AK-nissar" och har ett eget läger mot 4 andra lag totalt ca 120 personer. Spelet pågår även i 24 timmar så man ska vel försöka bygga upp en liten stämning.
Men det är bra med förslag.
Ja, Blackhawk Down-soundtracket passar nog utmärkt för det ändamålet. Du kan också försöka få tag på soundtracket till C&C Generals av Bill Brown, det är ganska snarlikt fast utan sång.
Ahh, nu börjar tipsen falla in, och det spelar ingen roll om det är med sång eller inte.