webForumDet fria alternativet

Jihad eller liknande

Småprat

8 svar · 627 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

I början av rammstein, zerstoeren, eller hur det stavas, låter det ju som i irak o diverse länder. Ja ni förstår vel när ni lyssnar på låten eller kommer ihåg den.

Vad finns det mer för låtar med liknande i, fast genom hela låten?

Petar upp denna tråden lite o frågar igen.

Arabisk, iran, irak osv... eller liknande.

Medlem sedan sep. 2005114 inlägg

Hur exakt låter ett land?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

dapper skrev:

Hur exakt låter ett land?

Det står ju faktiskt i Irak, inte som Irak. ;)

Har fått ett förslag på Blackhawk down soundtrack. Nån som har, eller haft det o kan säga om det är nåt liknande?

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Låten Lamentation av Delerium är lite åt det orientaliska hållet. Det är en sorts västerlänsk tolkning och remix av orientalisk musik men det funkar bra tycker jag. Äkta "arab-musik" blir jag tokig på efter bara någon minut.

Ja visst blir man tokig av musiken men nu ska jag inte sitta och lyssna på den som med tex rammstein, utan den ska vara som bakgrundsmusik då vi ska spela airsoft (utomhus).
Det ena laget är ett "gäng handplockade AK-nissar" och har ett eget läger mot 4 andra lag totalt ca 120 personer. Spelet pågår även i 24 timmar så man ska vel försöka bygga upp en liten stämning.

Men det är bra med förslag.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ja, Blackhawk Down-soundtracket passar nog utmärkt för det ändamålet. Du kan också försöka få tag på soundtracket till C&C Generals av Bill Brown, det är ganska snarlikt fast utan sång.

Ahh, nu börjar tipsen falla in, och det spelar ingen roll om det är med sång eller inte.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
138 ms — ändringar (db)