webForumDet fria alternativet

Rekryteringsfirmor?

Jobb & karriär

8 svar · 724 visningar · startad av celia

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg
Frågan#1

Jag har registrerat mig på Poolia, Adecco, Manpower, Resusrsbemanning etc Dessutom har jag sökt en massa jobb genom deras siter men inget händer... Ok att de säkert har ett överflöd av registrerade cv:n men nån måste ju få jobben!? Vilka erfarenheter har ni? Nån som verkligen fått jobb genom rekryteringsfirma?

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag har fått jobb genom både manpower och proffice.
Jag skickade först in papper o sen ringde jag. Efter någon vecka fick jag komma på intervju. Efter det tog det ytterligare nån vecka och jag blev erbjuden jobb.

Båda var i Gävle och båda jobben på Ericsson. Konstigt nog ringde båda på samma dag.
Efteråt ångrade jag mig att jag inte valde det ena företaget före det andra, men det är ju skitsamma nu, det var 6 år sen.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Jag har också fått jobb genom Manpower, på Sony Ericsson.

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

En anledning till att det är svårt att få jobb geom rekryterins-/bemanningsföretag kan bero på att bl.a. Ericsson/Sony Ericsson har valt att sparka ut de flesta konsulterna och istället anställa egna. Vet inte om de bamanningsföretagen som haft massa folk hos Ericsson valjer de som blivit utsparkade framför några de inte haft kontakt med tidigare.

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

jag fick mitt nuvarande jobb från want-jobagent. först blev jag anställd hos wja i 3 månader, med möjlighet att fortsätta och efter 3 månader blev jag vikarie där jag jobbar nu.

måste säga, jag fick det här jobbet av en slump.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag har jobbat åt Lernia Bemanning som gärna ville ha mig kvar, men då passade det inte så bra, nu jobbar jag åt Manpower sedan 1 ½ tillbaka och det är rätt ok, var till Lernia en gång och dom ville fortfarande ha mig :) ...det beror väl lite på det där... om man ser till deras behov och sedan vinklar lite lagom så brukar det inte vara några problem :)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

glömde nämna ett mindre bemanningsföretag som jag jobbade åt en stund också, det var dom som ringde mig... fattade ingenting först...

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Det kanske är annorlunda i Stockholm? Några företag jag har varit på intervju hos (inte genom rekryteringsfirma!) har fått hundratals svar på bara några dagar :o Så med alla cv:n rektueringsfirmorna har... de måste ju ha hur många som helst att välja bland :l

Mariel, kul att du fick jobb (y)

Det blir till att leta vanliga annonser där man svarar direkt till företaget. 75% av de intervjuer jag varit på har varit tack vare såna ansökningar.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Annars är det bara att ligga i och ringa med jämna mellanrum.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)