webForumDet fria alternativet

Jag har skadat foten..

Träning & hälsa

6 svar · 435 visningar · startad av Lady Mercury

Medlem sedan okt. 2005116 inlägg
Frågan#1

Spelade fotboll i helgen och fick en rejäl spark på foten. I normala fall så brukar sånt gå över eller lindras inom ett par dagar. Men nu har det gått 5 och det är fortfarande likadant.
Foten värker i stort sett hela tiden, kan gå någorlunda normalt nu men det är nog mest för att man har vant sig att det gör ont när man går.
Ta på sig en sko är plågsamt, hoppa eller jogga är uteslutet. Skickar en bild på det ömmande området som är svullet och lite missfärgat. Det är inte själva tåleden som gör ont utan området på sidan.

Tänkte höra med er om det är läge att söka vård för det eller om det är något som kanske går över snart? Är väldigt okänslig för sådan här smärta i vanliga fall, har gått veckor med brutna fingar och dyl och fått en utskällning av läkaren. Hur länge ska man vänta innan man söker?

fot.jpg
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Låter som ett läkarbesök på ortopedin. Trolig broskansamling, trasigt, men för livet!

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Om smärtan är lika stark efter fem dagar så rekommenderar jag dig ett läkarbesök.

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Har haft exakt samma vid ett flertal tillfällen.

Diagnosen har varierat från mjukdelsskador till sprickor.

Så ett besök hos farbror Doktorn rekommenderas?
Känner mig så fånig att åka ifall det skulle visa sig vara något helfjantigt.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Lady Mercury skrev:

Så ett besök hos farbror Doktorn rekommenderas?
Känner mig så fånig att åka ifall det skulle visa sig vara något helfjantigt.

Det är bättre att få diagnosen "helfjantig", än att gå omkring med en spricka i foten och inbilla sig att man är frisk.

Mmm.. får nog göra det. Det är likadant idag fast lite blåare bara..

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)