webForumDet fria alternativet

får man göra så som arbetgivare...

Juridik

6 svar · 463 visningar · startad av dea

Medlem sedan dec. 2002387 inlägg
Frågan#1

Jag sökte ett jobb idag.

Jobbet finns på platsbanken och är ett industrijobb som man inte behöver någon erfarenhet förutom: Självständig, ansvar, engagerad, positiv mm plus att man ska villig att jobba i skift.

Annonsen kom in förra veckan och det står att ansökan ska vara inkommen senast 060324, vilket är i övermorgon.

Jag skickade ett e-post idag och fick tillbaka 30 min senare: Tjänsten är tillsatt!

Nu undrar jag om man får göra så egentligen?
Man kan ju fortfarande söka tjänsten.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar tråden från caféet.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Ingen anning, men man tycker dem borde få göra lite som dem vill. Hittar dem någon som dem trivs med och är i behov av någon ganska snart så borde det väl inte vara något fel med att nöja sig där och se det som avslutat? Fast dem borde ju meddela platsbanken att jobbet är borta tycker man.

Fast med lite nyfiken på svar ;)

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Ser ingen anledning till varför du inte skulle få göra så. "Enda" nackdelen är ju att företaget riskerar att missa en ännu bättre kandidat.

Det är inte s att jag tror att företaget har gjort något olagligt men kanske moraliskt. Nu var annonsen ute i 2 veckor så jag fattade att de ville ha folk snabbt men sätter man en gräns borde man hålla sig till den.

legis skrev:

Ser ingen anledning till varför du inte skulle få göra så. "Enda" nackdelen är ju att företaget riskerar att missa en ännu bättre kandidat.

Självklart missade de en bättre kandidat!! ;)

Sjodahl skrev

Fast dem borde ju meddela platsbanken att jobbet är borta tycker man.

Det borde dem göra,
men nu är jag lite slö när det gäller sånt här, jag tar gärna hem annonsen, sitter och gruvar mig några dagar om jag borde söka eller inte, får inte till ansökan mm så jag hade inte märkt om den var borta från platsbanken.

Får nog skylla mig själv som inte skrev ansökan direkt när den kom ut. :l

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

När var annonsen inlagd? Om den var inlagd för en månad eller så, så är det väl ganska förståeligt om de nappar nån ett par dagar innan sista dagen.

nitro2k01 sa:

När var annonsen inlagd? Om den var inlagd för en månad eller så, så är det väl ganska förståeligt om de nappar nån ett par dagar innan sista dagen.

13 Mars

Alltså bara 9 dagar sedan

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)