webForumDet fria alternativet

Bensinstation utan tak?

Bilar & fordon

5 svar · 458 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

I Statoils (tror jag) reklam säger de att det finns obemannade stationer som inte har tak... Det har jag aldrig sett i Sverige, nån som sett det? Var i så fall?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

det låter ju som budget utan like, dumsnålt, om man bygger en bensinstation så är tak en ganska liten kostnad kan jag tänka mig... såå... varför skippa taket!? har nog aldrig sett en sådan station och hoppas jag inte behöver göra det heller :)

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Hmm.. Det borde väl finnas? Just nu kan jag inte komma på nån plats på rak arm, men sånahär småstationer som ligger på varuhusparkeringar och sånt, de finns väl utan tak? Det tror jag nog. Men de allra flesta har förstås tak och ligger inte i ödemarken (som Statoil tror).

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Jag tror jag har sett ett antal utan tak. Eller bara ett litet litet tak precis ovanför pumparna enbart. De jag sett ligger verkligen i små hålor som gud glömt för längesedan och där macken säkert har 20 år på nacken utan reparationer. I annat fall så finns det ju massor av diesel-pumpar utan tak för alla stora lastbilar.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Åkte förbi en senast idag. Kommer inte ihåg vad stället heter (östgötarasta eller något liknande) men det är rätt stort iaf. Där finns massvis av bensinpumpar under tak och något avskiljt fanns en pump för personbilar. Den var utan tak!

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Danny skrev:

det låter ju som budget utan like, dumsnålt, om man bygger en bensinstation så är tak en ganska liten kostnad kan jag tänka mig... såå... varför skippa taket!? har nog aldrig sett en sådan station och hoppas jag inte behöver göra det heller :)

Idag så ser det ut på det viset, ja. Men för tjugo år sen? Ingen aning, men stationer utan tak finns det, alla jag vet om är gamla som sjutton och ligger mitt ute i ödemarken.
Troligen så är de flesta stationer utan tak borta ganska snart, jag har iaf. aldrig hört om några nybyggen utan tak (bortsett från ställen där man inte kan/vill bygga med tak, exempelvis trånga ställen som redan nämnts, varuhusparkeringar etc.), och de gamla stationerna måste ju bytas/rivas de med ;).

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)