Min polare sa att vi måste ha något slags omslag till våra ryggsäckar när vi ska checka in dem inför flyget. Är det någon av er som har tips på vad vi ska slå in väskorna i? :)
Ja, det kan ibland vara en idé att plasta in t.ex. backpacker-, treckingryggsäckar eller bagar och på så vis också nästan "plombera" dem. Enligt vad jag vet så finns det sådana påsar/emballage att skaffa vid incheckningen, men det kan vara värt att kolla med flygplatsen.
Ja, det kan ibland vara en idé att plasta in t.ex. backpacker-, treckingryggsäckar eller bagar och på så vis också nästan "plombera" dem. Enligt vad jag vet så finns det sådana påsar/emballage att skaffa vid incheckningen, men det kan vara värt att kolla med flygplatsen.
Tack för tipset. Men de tar säkert ut hutlösa priser på dem ifall man köper dem på flygplatsen va? :D
Vi åker från Landvetter. Nån som vet ifall de har såna där? :p
Tack för tipset. Men de tar säkert ut hutlösa priser på dem ifall man köper dem på flygplatsen va? :D
Ja du, jag vet inte. Jag har för mig att de ger bort dem, men jag vågar inte sätta några pengar på det. Jag vet att de ibland kräver att man emballerar visst incheckat bagage, antagligen för att det inte ska ställa till problem vid lastning/hantering. T.ex. ihopfällbara barnvagnar eller liknande bagage med utstickade detaljer eller otymplig form är saker jag sett måste emballeras.
silvfer skrev:
Vi åker från Landvetter. Nån som vet ifall de har såna där? :p
Jag köpte en "regnsäck" på sportaffären till min rygga när jag skulle iväg.
Funkade bra.
Ska man sedan, när man kommit fram till destinationen kan man ju använda den som skydd när man stuvar in säcken på tåg eller bussar.
...specialbagage... det brukar vi checka in våra som :) jag har påse men de ville ändå ha den i specialluckan sist
Vad menas med det? Specialbagage?
hallanders skrev:
Jag köpte en "regnsäck" på sportaffären till min rygga när jag skulle iväg.
Funkade bra.
Ska man sedan, när man kommit fram till destinationen kan man ju använda den som skydd när man stuvar in säcken på tåg eller bussar.
Ja, ett regnskydd för väskan är ju bra. Kan man dessutom kombinera det som skydd när man flyger slår man ju två flugor i en smäll. Vad fick du ge för ett sånt?
... att du måste gå till disken för specialbagage och checka in den, precis som ett par skidor, barnvagn eller surfingbräda :)
(checka in i vanliga kön och fråga om ni behöver gå till specialbagaget innan ni hivar upp bagarna på bandet)
Landvetter svarade på mailet i dag. De säljer såna där packgrejer för 30 kr. I och för sig en barnvangssäck, men det borde väl fungera. Hon skrev så här, tjejen som svarade:
Vi har tyvärr ingen plastmaskin här på Landvetter. Vi på informationen säljer däremot stora barnvagnssäckarsom du kan stoppa ner ryggsäcken i, de kostar 30 kr.
Ja, ett regnskydd för väskan är ju bra. Kan man dessutom kombinera det som skydd när man flyger slår man ju två flugor i en smäll. Vad fick du ge för ett sånt?
Teflonminnet är svårt just nu, men jag tror det var runt 200.
Knata upp på Stadium och kolla. Där köpte jag mitt.
Edit: Du kan säkra alla dragkedjor också med sådana där buntband
man har till elkablar, så att dom inte går upp av sej själva.
Att sätta hänglås på dom är ju ett alternativ,
men vill någon ta sej in i din rygga så hjälper ju inte ett hänglås.
Hallanders, du menar stripes. Antar jag. Men då blir det ett jäkla knåp att få upp dem sen när man är framme. :D Om jag inte tar med avbitartången då vill säga. ;)
Ska ta en rundtur till Stadium och se vad som finns.
Det bästa vore ju ett regnskydd med dragkedja som jag även kan ha till väskan på flyget. Nåja. Det löser sig.