Jag har också läst om fallet. Riktigt hemskt :(
Om jag vore en enväldig diktator så skulle paret ha förlorat all sin rätt att skaffa barn, någonsin.
Våld mot barn gör en extra förbannad. x(
2 svar · 325 visningar · startad av peppar
Jag blir alldeles förtvivlad när jag läser om allt elände tidningarna skriver om. Vi människor beter oss så himla illa mot varandra. Jag förstår inte. Jag blir alldeles illamående.
Jag har så gott som slutat bry mig om tidningar som media, för mycket som skrivs har jag blivit ”immun” mot. Den senaste tiden har man skrivit om två unga föräldrar som misstänkts för vanvård av sin adoptivson, tidigare har jag endast skummat artiklarna, men ikväll tog jag några minuter och läste igenom några av artiklarna och från olika tidningar dessutom.
Jag förstår inte hur man kan låta något så hemskt gå så långt som det gjorde med Freddie. Stackars lilla pojke som fick slicka upp sitt eget kiss när han kissade på golvet, han fick lunginflammation (som var terminal) av blodförgiftningen som orsakats av infekterade sår på kroppen. I tidningen står det att kvällen innan Freddie avlider är han mycket trött, han vill inte leka, han sitter bara i soffan alldeles stilla. Föräldrarna tror att han är förkyld. …
Usch! Det är så hemskt att jag för alldeles ont i magen. Pojken har avlidit för att föräldrarna har missbrukat sin ställning, inte tagit honom till läkare för att ”man inte litade på dom”. Hur kan det gå så långt? Hur kan man låta en tre år gammal pojke slicka upp sitt eget kiss, hur kan man inte förstå att det är fel?
Att någon kan utsätta ett litet barn för sådan förnedring har jag ingen förståelse för, jag finner inte ord starka nog att beskriva min ilska, det bara knyter sig i magen…
Min son är två och ett halvt år gammal. Han vet nog ganska bra vad som är rätt och fel, men hur skulle han kunna göra motstånd mot mig som är hans förebild, som han litar på.
Han håller på och vänjer sig av med blöjor, han har bara det när han sover på nätterna. Nu säger han till när han behöver kissa eller så ger han sig in i en brottningsmatch på egen hand med byxorna och uträttar sitt behov så gott det går, vilket i sig kan bli vara ett ganska lustigt litet skådespel. Då och så slutar det med att han kissar utanför eller att både kalsonger och byxor blivit blöta. Inte kan han straffas han för det, snarare beröm för att han försöker på egen hand och att han anstränger sig… att han misslyckas (om man nu kan säga så) ligger ju på mig… Inte kan jag tvinga honom att slicka upp sitt eget kiss…
Eller är det bara jag som inte förstår det här...
Jag har också läst om fallet. Riktigt hemskt :(
Om jag vore en enväldig diktator så skulle paret ha förlorat all sin rätt att skaffa barn, någonsin.
Våld mot barn gör en extra förbannad. x(
Även om det vore hemskt av samhället, även fast jag förstår och ofta håller med om alla motargument, även om det är en grundläggande mänsklig rättighet.
Vissa borde förbjudas att få och uppfostra ett barn. :(