Jag har ett elskåp med två "lås" på. Dessa ser ut ungefär som bifogad bild.
Jag skulle behöva en nyckel, så frågan lyder: Vad heter en sådan nyckel, och var kan jag köpa en?
Mvh och tpf,
Edit: uh, det hände tydligen något konstigt med min gif-bild (den blev alldeles vit!), jag får försöka fixa en ny efter mötet.
Det är i alla fall en inre ring, en triangel, och en yttre ring, har jag för mig. Det är alltså någon sorts standardnyckel...
För ett tag sedan var jag på järnhandeln i Solna, och visst, de hade en dylik nyckel. Men; den var i knippa med flera andra fjukiga nycklar med okänt användningsområde, och priset var nästan 200:-. Jag vill ju bara ha en sketen nyckel, inte en massa andra konstiga saker som jag aldrig kommer använda. Som att köpa en ny PC, men vara tvungen att betala det fyrdubbla, eftersom det följer med två iMacar, en PDA och en färglaserskrivare... ;)
finns ju en Rusta-butik i gumsbacken, dom kanske har!?
Ja, kanske. Synd att jag inte visste att jag skulle kolla efter en sådan när jag var där i fredags... Jag tror dock inte att de har den typen av pryttlar, men man vet ju aldrig.
Har du (bra) kontakt med grannarna, isf kan du vel frågada nån av dessa...
Jo, det är klart. Men jag vill ju ha en egen nyckel! Jag är en sån där som bara vill ha, ha och ha. Och in i skåpet kommer jag ju alltid med en liten tång eller dylikt, så problemet är ju egentligen väldigt litet. :)