Jag förstår inte riktigt. Försäkringsbolaget betalar skadorna på bilen. Varför tycker du det är tungt?
För övrigt; hur bryter man ett korsband?
8 svar · 479 visningar · startad av Compusa
Nu känns det verkligen som att mitt tålamod och humör blir testat på allvar. En rad mindre roliga händelser har inträffat sedan december.
20 december: Någon kör in i min bil när den står parkerad utanför en mataffär. Får en rejäl buckla och repor längs hela sidan på min välskötta bil som innan händelsen var fin i lacken. Föraren smiter, ingen lapp eller någonting från "gärningsmannen". Polisanmäller händelsen.
runt 20 januari: Får ett "skumt" brev från Trygg-Hansa (har ej dom som försäkringsbolag), om att det tagit emot min(!?) anmälan och att de ska stå för alla skador på bilen. Lite komiskt formulerat, jag har aldrig varit i kontakt med dem om detta. Det visar sig dock att personen som orsakat skadan har fått dåligt samvete och anmält det inträffade. Personen har dock valt att vara anonym, jag får aldrig reda på vem det är..
Utöver dessa händelser så har jag ytterligare problem med bilen, startmotorn är kass och det är rena lotteriet om den ska gå igång eller inte. Den startar lite när den känner för och man har fastnat på en hel del ställen i tid och otid, oftast det senare. Beställde en ny startmotor för en vecka sedan. Nu har den kommit (i fredags), synd bara att loskolven till bilen lossnade i morse när jag skulle ta mig till jobbet. Eftersom låskolven på passagerarsidan gick sönder förra året så kom jag inte in i bilen. Bra start på dagen när jag skulle öppna ensam på bensinmacken där jag jobbar extra. Extra "kul" att jag inte kommer in i bilen när jag väl fått hem en ny startmotor, det blir lite svårt att byta den nu :( Utöver detta så har min sambo brutit korsbandet och har varit sjukskriven..
Har säkert missat något jävulsskap men det skulle vara intressant och höra om andras tyngre perioder :e
Jag hoppas det vänder för mig snart i alla fall :bla
/Edit
Tycker denna forumdel borde heta övriga frågor/diskussioner...
Jag förstår inte riktigt. Försäkringsbolaget betalar skadorna på bilen. Varför tycker du det är tungt?
carl_x skrev:
Söndertrasat korsband, nöjd?
Vad är så svårt att förstå? Perioden, en månad från att skadan på bilen skedde tills jag fick beskedet om ersättning var mindre rolig. Även om försäkringsbolaget står för skadorna, så kostar det tid och tid är inte gratis. Jag kan ju erkänna att det kändes bättre när jag fick beskedet, men innan dess fick jag göra en polisanmälan och ta kontakt med försäkringbolag samt göra skadeanmälan etc.
Visst min problem är till stor del matriella och det kan kanske tolkas som jag är gnällig, men det är inte det jag vill ha fram. Jag definierar bland annat en tung period som en period när vardagen inte flyter på som den ska eller som man vill att den ska, dvs man får käppar i hjulet/grus i maskiniriet (kalla det vad ni vill) gång på gång och man ser ingen ljuspunkt...
carl_x, har du något vettigt att tillföra till diskussionen. Att märkar ord och ha en besserwisser attityd är bara tröttsamt. :bla
Compusa - se på det positivt - du har i alla fall 1111 inlägg just nu. Det tycker jag du borde fira. :)
Låter i alla fall tungt. Jag har prov i allting nästa vecka och veckan efter det. Allting som jag lärt mig under 2 till 2½ år i skolan. Det är lite jobbigt. Sen är det lite knapert med pengar också :). Men precis som du kommer komma igenom det du snackar om ovan så kommer jag komma igenom skolan.
Tack för de posetiva orden echoSwe (y)
Glömde nämna att även jag har plugg, tre tentor nästa denna vecka, men det är lugna puckar. Attans nu har jag inte 1111 inlägg längre :e
Så försäkringsbolaget Trygg-Hansa skyddar en brottsling, är det ens lagligt? (smitningen)
Du har jobb, bil(om än lite skruttig), sambo, detta är ju en glädjetråd. :)
det är tungt om man är sjukskriven för ryggproblem i +4 år utan att dom hittar nått fel, så gläd dig åt att det löste sig. :bire
Sodastreamer skrev:
Så försäkringsbolaget Trygg-Hansa skyddar en brottsling, är det ens lagligt? (smitningen)
Det har jag också undrat? Såhär var brevet formulerat, observera att detta är från Trygg-Hansa (motpartens försäkringsbolag).
Kollision med ditt fordon XXXXXX 2005-12-21
Vi har fått din skadeanmälanFordonets skador:
Du får ersättning får de skador som du anmält på ditt fordon
...
Jag kan ju erkänna att jag blev väldigt frågande/förvirrade när jag läste brevet. Så som det är formulerat så ljuder de ju faktiskt mig rakt upp i ansiktet. Hur som helst så är jag ändå nöjd att personen som orsakat det ändå anmält skadan och att jag får ersättning.
Sodastreamer skrev:
Du har jobb, bil(om än lite skruttig), sambo, detta är ju en glädjetråd. :)
Jo det är klart, man kan alltid vända det till något posetivt. Tyvärr blir man lite trångsynt när motgångarna duggar tätt. ;)
obelix skrev:
det är tungt om man är sjukskriven för ryggproblem i +4 år utan att dom hittar nått fel, så gläd dig åt att det löste sig. :bire
Aj aj aj, det kan jag verkligen förstå, hoppas det löser sig för dig, ryggproblem är ingen höjdare!