webForumDet fria alternativet

Bojkotta Aftonbladet.

Politik & samhälle

7 svar · 481 visningar · startad av Vatos Locos

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg
Frågan#1

Nu har jag fått avsmak när det gäller Aftonbladet.

Deras redaktion verkar ha någon fetischism att vissa benbrott, 2 dagar i rad har de visat närbilder på fotbollsspelare som har brutit sina ben, förstår att det har nyhetsvärde, men jag förstår inte att man måste spe på detta med närbilder.
Man kan göra dessa nyheter på ett lite bättre sätt genom att göra en artikel samt en bild på aktuell spelare.
Har själv pajat en hel del själv och vet hur jäkla ont det gör att bryta något och jag har jäkligt svårt att se sådana bilder och tror inte att jag är ensam om detta.
Och det är inte så att jag är blödig, eftersom jag har sett en väldans massa otäcka saker runt om i världen.
Det har även förekommit bilder i andra tidningar, så jag vet inte om det är någon trend, men enligt mitt tycke så borde man kunna göra det på ett mer smakfullt sätt.

Så det skulle vara kul och se hur andra resonerar i detta ämne.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Sålänge som det säljer så kan man ju inte klandra dom.
Att folk är dumma nog och går på det är en annan.

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Det säljer! Det är huvudsaken, så länge det säljer!

Som vem bryr sig om kändisarnas privatliv, inte jag i alla fall!

Men det säljer tydligen, snaskiga grejer! :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Av alla skäl som finns att bojkotta aftonbladet ligger detta absolut sist.

Bättre skäl: Nakenchocker, sexchocker, bröstchocker. Natascha Peyre, Natascha Peyre, Natascha Peyre, Linda Rosing och alla andra förbannade dokusåpaplasttuttar.

Trams!

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det är väl inte bara Aftonbladet som visar sånt. Jag vet inte hur många independent snowboard-/BMX-/skatefilmer jag sett i mina dagar där höjdpunkterna alltid är folk som slår sig sönder och samman och inte sällan bryter saker. Det är bra TV! Lev med det.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jag har inget behov av att bojkotta Aftonbladet... Jag låter i regel bli att köpa denna tidning, så att bojkotta den ytterligare skulle bara kännas onödigt.

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

spango skrev:

Det är väl inte bara Aftonbladet som visar sånt. Jag vet inte hur många independent snowboard-/BMX-/skatefilmer jag sett i mina dagar där höjdpunkterna alltid är folk som slår sig sönder och samman och inte sällan bryter saker. Det är bra TV! Lev med det.

Nja, det kan jag hålla med om vilket jag även skrev i mitt inlägg, men Aftonbladet har sedan tidigare haft en massa artiklar med smaskiga bilder på idrottsmäns/kvinnors olika skador. Nu var det i första hand deras hemsida som jag syftade på och tror att de har en mer frekvent besökarandel än de filmer som du refererar till i vanliga kretsar
Så jag förstår inte hur detta skall rättfärdigas att det sedan tidigare görs filmer om detta.

@nders skrev:

Av alla skäl som finns att bojkotta aftonbladet ligger detta absolut sist.

Bättre skäl: Nakenchocker, sexchocker, bröstchocker. Natascha Peyre, Natascha Peyre, Natascha Peyre, Linda Rosing och alla andra förbannade dokusåpaplasttuttar.
Trams!

Vet inte riktigt hur detta är relevant till det som jag skrev, diverse olika bilder på skador anser jag vara vara ett ännu lägre vattenmärke än de områden som du beskriver, så vore tacksam om du kunde hålla dig till området, som moderator borde du föregå med gott exempel, sedan så kan jag hålla med om din kritik, men ser inte det relevanta i just detta sammanhang, man får gärna bojkotta Aftonbladet av andra anledningar.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag menar att jag stödjer dig i din bojkott, men av andra anledningar. Jag tycker att jag var tillräckligt on topic. Jag ber om ursäkt om du inte uppfattade det så.

mvh

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)