webForumDet fria alternativet

Melodifestivalen

Musik

176 svar · 7 349 visningar · startad av Bire · sida 8 av 9

Frågan, av Bire

Knepigt, ingen melodifestival-tråd än?? Nåja.. Jag tycker iaf att rätt 2 låtar gick vidare + att Andreas låt faktiskt var riktigt ok! Påminde starkt om en klassisk Lennon / McCartney-produktion!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Har aldrig påståt att någon behöver tycka som jag. Jag tycker bara att alla beklagar sig över att Carola vann. Själv bryr jag mig inte speciellt mycket. Sparade mina pengar genom att låta bli att ringa och ändå vann en av de låtar jag tyckte var bra.
Det är positivt, för mig :birp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

ICQ-konversation Dryden » Winterlord skrev:

21:05:47 Rydén: jag tror seriöst att carola kommer att ta hem det, i alla fall folkets röster.

. ;)

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

hypatia skrev:

*blä*
Det är nästan så att man hoppas att Sverige inte lyckas kvala. Men bara nästan.

Tyckte jag förra året - och året innan dess. Men inte "nästan" utan hela vägen.

Tycker samma sak nu.

Rätt låt var pudlarna. Låten är kanon! Synd, vi kunde vinna!

Hur skulle Poodles kunnat vinna när Finnarna sänder Lordi som är bra mycket bättre

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

romulus skrev:

Hur skulle Poodles kunnat vinna när Finnarna sänder Lordi som är bra mycket bättre

På samma sätt som Carola skulle vinna när Finnarna sänder Lordi som är mycket bättre.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

romulus skrev:

Genom att flest människor röstar på dem kanske?

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Rinaldo skrev:

Carolas - Evighet liknar inte den Abbas - The Winner Takes It All något fantastiskt mycket? Speciellt i refrängen. (n) (y)

Finns en del likheter, jo. Bland annat går de i samma tonart: F#-dur, och så har ju pianoarret tydliga spår där. Inte riktigt samma ackord dock... Abba går F# -> Dm => D#m medan Carolas låter som F#m => A#m => H

Men döm själva, så här låter det om man (läs: jag) spelar båda samtidigt:
http://www.tydal.nu/likheter.mp3

Ni är då för roliga ;) Tänk att man orkar bry sig så mycket om en sån här skitsak som vem vi ska skicka till Eurovision :e
Detta är mitt slutgiltiga svar: "Peo" serietidning från 70-talet :h

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Tydal: Tycker dom är väldigt lika. Iaf i början av refrängen. Men det är helt klart samma klang över dom båda.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

URK på svenska folket.
URK på Carola.

Dessutom förstår jag inte hur BWO kunde hamna så högt upp med en av jordens mest monotona låtar. URK på Alexander Bard.

Jag tycker att Lena PH borde vunnit med sin låt om artisterna.
Övriga plus går till Andreas Johnson och Niklas Wikegård.

mvh
en besviken snabel

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

++

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Hur kan det diffa så mycket mellan svenska folkets röster och Aftonbladets Enkät?
Just nu över sjuttiosjutusen röster!
Kan någon förklara smakskillnaden utan att jag blir anklagad för att vara negativ!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Ladytron skrev:

Carola kommer inte ha en chans i Athen, det är bara vi svenskar som gillar henne.

Hur tänker du nu? Carola har har kommit etta och trea dom två gånger hon representeras Sverige i eurovisionsschlagerfinalen.

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Lasp skrev:

Hur kan det diffa så mycket mellan svenska folkets röster och Aftonbladets Enkät?

1. Man ska by design bara kunna rösta en gång. I den verkliga omröstningen kunde man rösta fler gånger.
2. Inte lika stort urval. Bara 4% av de som röstade på riktigt har röstat på Aftonbladet.
3. De som hade Andreas som favorit är mer benägna att läsa artikeln och rösta.
4. Artikeln är vinklad.
5. Det är inte svårt att rösta hur många gånger som helst, och de som tyckte att fel låt vann kan vara mer benägna att göra det just för att "visa" att svenska folket tycker att fel låt vann.
6. Målgruppen är bara de som använder Internet på helgen. Jag tror inte Medelsvensson hör dit, och det var väl mest Medelsvensson som röstade på vinnarlåten.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

tydal skrev:

6. Målgruppen är bara de som använder Internet på helgen. Jag tror inte Medelsvensson hör dit, och det var väl mest Medelsvensson som röstade på vinnarlåten.

Huvudet på spiken!

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Aaaah, det var underbart igår på In Flames-konserten när hela publiken buade ut melodifestivalen! :moose

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Jag tror jag dör, Carola Vann! Gaaargh..

Ja det brukar ju vara den folkkäraste som vinner inte den bästa låsten! ha ha... nåja nu återstår det att se hur det går för henne... hehe

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag skyller min bakfylla på den kristna skökan..

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Tyckte inte om Carolas sång, i samma stil som "Fångad Av En Stormvind" men inte lika bra. Den var helt enkelt inget speciellt, lätt bortglömd och så totalt slagerkänsla över låten att den kändes daterad.

3,4,6 och 10:an var dom sångerna jag skulle ha föredragit. 3:an gillade jag och 6:an var jätterolig.

Äh tyckte bäst om Lena Philipsson ändå :e

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

... och varför denna fläkt varenda gång? Tycker hon inte om att få hår i ansiktet?

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)