webForumDet fria alternativet

Melodifestivalen

Musik

176 svar · 7 349 visningar · startad av Bire · sida 2 av 9

Frågan, av Bire

Knepigt, ingen melodifestival-tråd än?? Nåja.. Jag tycker iaf att rätt 2 låtar gick vidare + att Andreas låt faktiskt var riktigt ok! Påminde starkt om en klassisk Lennon / McCartney-produktion!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Jag hade tur igår:
En fest gjorde att jag missade søppeltv! :)
Det är skandal att man betalar dyra licenspengar för sånt här skräp...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag tycker Simone Morenos låt samba-nånting var riktigt bra... verkar jag vara rätt ensam om :)
Har inte kollat på det där på bra länge, men i år var det ju riktigt risigt med Kuddkrig och Kameleont, dom kanske går hem på lekis, men detta ska väl vara tänkt för alla...

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Men va??

Ursäkta språket, men vad ända in i helvete har Kikki i schlagerfestivalen att göra??

Typiskt "ooo vad det är synd om henne"- trams. Störtlöjligt.

Hon borde ta och kamma till sig lite, man börjar tröttna på att hon inte skärper sig...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Kicki hade ju en "ok" låt + att hennes röst håller måttet mycket väl så i mina ögon stog hon på sin scen & allt var i sin ordning.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Ingen som tyckte att kikkis låt påminde VÄLDIGT mycket av en jullåt?? många toner i refrängen.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

När jag jobbar lyssnar jag bara på p3. I ett av deras program tar de kontakt med personer vars bidrag har blivit nobbade av de som bestämmer vilka låtar som får gå vidare.

Alla låtar de har spelat hittills har varit hur bra som helst i jämförelse med de som visas upp i tv. Pandang? Electric Banana Band? Pinsamt. Inte konstigt att jag inte tittar på melodifestivalen i år. Eller i framtiden. Det har gjort sitt.

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

Kvällens tävling var platt fall!

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Mika3l skrev:

Inte för att förstöra glädjen för er som gillar Melodifestivalen men är det bara jag som har totaldissat skiten de senaste 10 åren?

Näe, du är inte ensam! :bire
Det har varit så kasst på senare tid att jag inte orkar bry mig längre. Hoppas innerligt att vi inte klarara cuten på stora spektaklet så att vi måste kvala och där missa kvalet med mängda :p för att sedan aldrig mer återvända!

på radio sade dom att Kikkis låt blev anklagad för att vara plagiat på en Kikki-låt från förr :)

Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Carola utan motstånd. De flesta var ju bara pinsamma. Günther stod och pratade i micken och körtjejerna sjöng mer än honom. Rednex dansade runt och visade upp sig inför combacken.
Nä, den enda som hade något att framföra var Carola.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Carola och funk-låten var bäst, men ingen av dem skulle jag tippa som vinnare i Eurovisionen. Funklåten gick nog inte ens vidare så. För svårtillgänglig för folket.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

HAHA! Fan va härligt! Lordi har vunnit den finska melodifestivalen!

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,790969,00.html

Medlem sedan jan. 2006194 inlägg

Carola kan nog göra bra ifrån sig på Eurovision.

Carolas låt sög tyckte jag.. Hennes framträdande hade passat bättre på ett väckelsemöte hos Livets Ord.

Günther!! haha... var han med! vad häftigt, det skulle man sett!! Han är ju bara för komisk att titta på...

Carola hörde jag från många håll var ungefär som ett "väckelsemöte" precis som farbror Bire skrev ovan här... usch ja... det blir en spännande final!

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

Tänk om Lordi hade varit från Sverige...hemska tanke! §e
Mer hårdrock i Melodifestivalen!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Gårdagens melodifestivaldeltävling var dessvärre sensationellt usel. Ingen av låtarna borde ha fått vara med. Skämmas bör både artister och låtskrivare göra. :(

Varför utsätts svenska folket för en dylik katastrof? Och varför utsätter man sig själv för det genom att titta? Jag är nog mest besviken på mig själv.

Ovh svenska folket suger; rösta in Carola i finalen bara för att hon är Carola... (n)

Carola ska inte kunna vinna finalen om det finns nån rättvisa.. Andreas ,BWO, Poodles mfl har starkare bidrag. Carola är slut..

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

det som skrämmer än mest är just hur mycket skit det finns, om detta var det 24 bästa låtarna av 3000 (?), då vill jag hemskt gärna höra de andra också :)

Hur går det egentligen till när låtarna väljs ut?

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)