Lokalt är inom de två första siffrorna o postnumret oftast. Lokalt kan inte vara inrikes.
Posten har ju en bra sajt med kartor för lådor och tömmningstider. En fredagkväll känns det ändå som om det kvittar.
Vi skall komma ihåg att Posten är många tjänster och många personer (än så länge) men alla kan ha en dålig dag som i aleborgs exempel (hela veckan).
Hej
Läste precis tråden om Sveriges sämsta företag, lät ju inte så bra måste jag säga ;)
Jobbar själv som bud och när det är för långa körningar samarbetar vi med PNL, Jetpack och Expressgods. Alla funkar toppen :)
Men min fråga gäller iallafall Posten. Jag är i behov av att skicka brev över hela landet och kollade därför på Postens hemsida för att se vilka lådor som töms senast (då det ibland kan bli rätt sent innan jag hinner skicka).
Jag bor rätt nära terminalen i Årsta så jag kollade där och hittade att lådorna tömdes 21:00 för Inrikes/Utrikes samt 05:00 för Lokal/Regional. Är inte regionalt hela landet, alltså samma som inrikes? Eller är jag ute och cyklar?
Nu räcker dock 21:00 för mig men vore ändå kul att reda ut :)
Nån som vet?