webForumDet fria alternativet

Kommentarer från högstadietiden

Småprat

5 svar · 665 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

Tänk vad ogenomtänkta eller illvilliga kommentarer man fått under högstadietiden kan sitta i! Medan jag väntade på bussen idag började jag prata med en tant i 60-årsåldern som stod och skakade av köld. När jag frågade varför hon inte hade någon mössa så svarade hon "Jag passar inte i mössa. När jag var fjorton så sa en tant till mig att jag såg lustig ut och att ingen mössa skulle passa på mig för att jag hade så litet huvud." :o

Här stod alltså tanten och frös massor (blött hår hade hon dessutom, synnerligen osmart) pga något som nån hade sagt för en sisådär 50 år sedan! Jisses! Man får sig en funderare själv.

Kunde inte låta bli att tänka på saker som man själv sagt (och hört) i samma ålder, t ex kalla någon med utstående öron för "vingmuttern" och annat ungt och dumt. Det gäller att komma över fjortiskommentarerna helt klart. :)

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Gräsligt! Men sant!

Man blir enormt påverkad! Är en av dem som blivit det, sen man fick höra diverse saker under den tiden.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Herrejävlar! Ja det är upp till var och en att bearbeta såna där konstiga beteenden!! Bara dumt att låta sånt där sitta kvar, så farligt kan det inte vara att bara prova ta på sig en mössa! :) ...men men... jag säger inte att jag är den perfekta människan, men jag har iaf bearbetat bort såna där småsaker...

Ett exempel till. Mitt ex (?) var likadan vad gällde mössa, tills hon var sisådär 25 år eller så!!! Då provade hon mössa och nu helt plötsligt tycker hon det är riktigt skönt att vara ute på vintern, förut tyckte hon inte om vintrar, undrar varför... (det var inte bara mössa det gällde, man skulle ju vara så tuff som möjligt och inte ha mer än nödvändigt på sig)

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jag var rätt nöjd själv när jag tordes börja med cykelhjälm för ett par år sedan. Första dagarna kände jag mig hur ful som helst, men sen tänkte jag att det var ju löjligt att riskera livhanken i Uppsalatrafiken bara för att det skulle se snyggare ut utan hjälm. Eller att frisyren skulle bli knasig, den ursäkten brukar mina kompisar dra. Hellre en bulle på huvet än hjärnan utsmetad över gatan. :p

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hellre se ut som en fårskalle än vara en... även om vissa lyckas med båda. ;)

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

spango skrev:

Hellre se ut som en fårskalle än vara en... även om vissa lyckas med båda. ;)

haha! jodå! :e :birp

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)