webForumDet fria alternativet

Terminsdatum?

Studier & utbildning

4 svar · 517 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

Sitter här med en CSN-blankett och ska söka för examensarbetet. Vilka datum är det egentligen som gäller, när börjar terminen och när slutar den? Jag vet att de datum som står på schemat för en kurs inte är samma som man ska fylla i på blanketten.

Gissningsvis börjar terminen någon gång i mitten på januari och slutar i början på juni, men jag vill ju veta exakt så jag inte ber om för lite studiemedel. :)

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

Har alltid haft det förrtryckt när jag sökt. Men se till att det blir 20 veckor så spelar väl inte exakta datumen så stor roll?

Bah, jag har alltid samma problem varje termin sen jag började läsa fristående kurser. Men för första gången har jag hittat svaret på en hemsida som säkert funnits där hela tiden. http://info.uu.se/kalender.nsf/aktivitet/2006-01-19.varterminen.startar.html
:r

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

hehe, men det var ju bra att du hittade den tillslut då! :birp

Calevan skrev:

Har alltid haft det förrtryckt när jag sökt. Men se till att det blir 20 veckor så spelar väl inte exakta datumen så stor roll?

Ja, när jag läste på program behövde man aldrig tänka på sånt. Bra idé det där med att räkna veckor, det hade jag inte tänkt på. :r

279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
139 ms — ändringar (db)