inget problem i örebro
Dock är de min hyresvärd som kodar upp det åt mig och sänder ut via antkontakten
7 svar · 1 381 visningar · startad av lillebror
Hej,
Tänkte höra om det är någon mer som har samma problem som jag har med mitt COMHEM-abonnemang. De flesta kanalerna funkar klockrent att titta på. Sedan är det andra kanaler som helt plötsligt tappar mottagningen verkar det som och TVn börjar att flimra och sprida en massa oljud. Om jag har tur kommer mottagningen tillbaka, men den kan lika gärna försvinna igen. Nu ikväll är det TV 4 som strular, jag som hade tänkt kolla på Deep Imact :) Någon mer som upplever samma problem. Bor i Skövde.
inget problem i örebro
Dock är de min hyresvärd som kodar upp det åt mig och sänder ut via antkontakten
Jag får också ut min signal via antennkontakten i väggen...som jag sedan kör in i dekodern och vidare till TVn med scart. Det sjuke är att jag får enbart ljudet i TVn, ingen bild alltså...när jag tar och stoppar in antennkontakten direkt i TVn utan att låta den passera dekodern. Hänger det ihop med att bildsignalen inte har blivit avkodad?
Provar att göra en ny kanalsökning så får jag se om det ger något...
Nu funkar TV 4 helt plöstligt...så där lagom när det är dags att visa ICAs såpareklam :e Får se hur länge det håller sig om jag får se slutet på filmen eller inte!
Nu har jag förvisso bara haft kanaler via digitalboxen igång under kvällen men där har det inte varit några problem alls (Östersund alltså).
Det kanske är något fel med min digitalbox...? Jag får ringa supporten imorgon!
Har du testat att stänga av boxen och starta om den? Det vill säga (det som ComHem rekommenderar) att dra ur sladden, låta boxen vara strömlös en halvminut-minut och sedan starta upp den igen.