webForumDet fria alternativet

Kan man köpa koffeintabletter

Kontorsprogram

15 svar · 1 241 visningar · startad av Esen

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg
Frågan#1

på apoteket fortfarande?
Eller hur får man tag i såna...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Den som söker (på "koffein" på apoteket.se), han finner bland annat Koffein Recip. ;)

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

japp det går..

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Jo, det går men apotekets priser är inge trevliga. Plus att man får onödigt stora burkar med bara 30st piller i. Vill man hitta billigare koffeinpiller får man vända sig någon annanstans, exempelvis gymgrossisten.com.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag fick nagra i en tandsticksask. Dom var tokiga.

Sant, man kan ju kolla hälsokostbutiker också.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

:stefan: skrev:

Sant, man kan ju kolla hälsokostbutiker också.

de brukar val oftast bara salja ginseng och liknande?

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Otippad biverkning? ;)

Apoteket skrev:

... sömnlöshet ...

dAEk^ skrev:

Jo, det går men apotekets priser är inge trevliga. Plus att man får onödigt stora burkar med bara 30st piller i. Vill man hitta billigare koffeinpiller får man vända sig någon annanstans, exempelvis gymgrossisten.com.

40 kr för 30st e väl inte speciellt faligt, Sen på sidan du rekomenderade fanns väl inte några koffeintabletter?

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Okkido skrev:

de brukar val oftast bara salja ginseng och liknande?

Säg inte det, en butik på A6-center (Life tror jag den heter) med en massa örter, extrakt, konstiga tesorter och sånt säljer också såna där jätteburkar med kosttillskott för träningsdårar/kroppsbyggare. Lite otippat faktiskt. :e

PersianBulldog skrev:

http://www.gymgrossisten.com/webshop/index.html?lang=sv&target=p378.html

okey, Men lägg till frakt så blir det dyrare :)

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

ThinkGeek har koffein i alla dess former: http://www.thinkgeek.com/caffeine/

En jobbarkompis köpte ett gäng olika koffeinprodukter där, hans order blev dock uppsnappad i tullen som vägrade släppa den innan han fixade ett intyg från Läkemedelsverket eller om det var Livsmedelsverket som gav honom rätt att införa detta i Sverige. Med tanke på att det var koffein och ginseng i tabletterna så var det lite konstigt, men han fixade intyget och fick sina burkar med piller :).

Förhoppningsvis så vet tullen numera om att koffeinprodukter från ThinkGeek inte är knark.. :)

Knark och knark.. koffein är en drog, en laglig sådan, som påverkar hjärnan på ett liknande sätt som kokain och heroin. Mycket mildare dock men ändå. Det är inte direkt svårt att bli beroende, många är nog redan det utan att veta om det!

Men så länge man är vaken så att säga, och lyssnar på kroppens signaler är det ingen fara anser jag. Men man borde naturligtvis känna till hur och om det man stoppar i en kan påverka en, både på kort och lång sikt. Det gäller ju det mesta iofs.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

dAEk^ skrev:

Knark och knark.. koffein är en drog, en laglig sådan, som påverkar hjärnan på ett liknande sätt som kokain och heroin.

Kokain och heroin påverkar hjärnan på högst olikartade sätt. Du blir nog tvungen att välja ett alternativ av dem om du nödvändigtvis ska göra den typen av jämförelser.

My bad. Jag menade självfallet ett av sätten som koffeinet påverkar hjärnan.. osv. :)

Redigering: Dvs, i det beroendeframkallande beteendet, tror jag. Jag läste om det där för flera år sedan.. kommer tyvärr inte ihåg allt. (n)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)