Orka
Frågan#1
Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med magnusfeldth alternativt forumledare@webforum.nu.
magnusfeldth
Forumledare, webForum
14 svar · 1 149 visningar · startad av plup
Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med magnusfeldth alternativt forumledare@webforum.nu.
magnusfeldth
Forumledare, webForum
Orka
carl_x skrev:
plup:
Vad är ditt problem egentligen?
Problemet är att dom har en konstig förmåga att krångla till allting. Om någon annan organisation, vilken som helst, skulle fungera lika ineffektivt som CSN skulle de inte tillåtas fortsätta en dag till och därtill skulle huvuden rulla.
Och att prompt använda brevutväxling för information och ansökningar till målgruppen som torde vara sveriges mest allmänt kunniga, flexibla och anpassningsbara inom it användandet får iaf mig att tro att det måste finnas en aktivt bakåtsträvande kraft för att göra studenters tillvaro ännu lite jävligare.
Eftersom detta inte verkar vara en tillfällig "svacka" hos CSN utan ett permanent tillstånd blir mitt personliga problem i detta att jag blir ledsen av att se hur illa det är och hur otroligt enkelt det skulle vara att göra det så otroligt mycket bättre och det också skulle vara väldigt enkelt att genomföra det.
Vet egentligen inte om det var svaret på din fråga carl_x, tycker mest jag bara har upprepat mig själv i en mer sansad ton.
Men om man är av annan inställning och tycker att resursslöseri och ineffektivitet nästintill är eftersträvansvärt så förstår jag att man reagerar som Nicrosoft.
När jag började studera fick man även skicka in mitterminsintyg som visade att man fortfarande höll på att läsa. Det har de väl i alla fall slutat med nu. Men de som läser program får väl fortfarande skicka in pappren varje termin väl? Jo, CSN är källa till mycket hat inom studentvärlden.
Hmm, säg någonting i Sverige som fungerar felfritt idag. Vi som inte studerar har problem med Arbetsförmedlingen och A-kassan istället. Försäkringskassan ska vi inte ens nämna, de måste väl ändå vara mest inkompetenta i landet just nu. Säg en myndighet som får anses vara felfri eller ska jag säga godtagbar.
Jag har då aldrig haft problem med CSN. Men så har jag alltid sänt in mina papper/reggat på websidan, i tid. Fast jag lär väl inte låta lika positiv när det är dags att betala tillbaka :e
CSN är rätt knöliga emellanåt och det ska bli kul att se hur det blir nu med första inbetalnignsbrevet som kommer för 2006. Tidigare år har det, så vitt jag kan minnas, kommit avi:er med kvartalsbetalningar och det trots att jag flera gånger tidigare påpekat att jag vill ha månadsbetalningar. Är det någon som vill satsa en slant på att det kommer ett nytt brev med kvartalsavi? ;)
Hm, nu missade jag det redigerade, men jag antar att CSN har haft för långa telefonköer eller nåt liknande igen?
Tja, det är inte CSNs fel - det är sossarnas. Det var dom som för tre-fyra år sen lade ett enormt besparingskrav på myndigheten vilket gjorde att de drog in en jävla massa kontor runt om på lärosätena. Vi hade ett kontor på campus vilket gjorde att jag aldrig väntade längre än tio minuter, kunde snacka med folk öga mot öga och ofta med samma person.
Nu får man brottas med deras jävla site eller sitta i telefonkö i evigheter.
Bäst var när jag fyllde i en grej om månadsinbetalning på deras site och det tog dom tre dygn att skicka ett automatiskt svar på att de skulle svara så fort som möjligt... :L
Dryden: För två år sen bet jag huvudet av skammen och ringde dom - att byta till månadsinbetalning gick på två minuter och sen dess har det funkat. :)
plup skrev:
Men om man är av annan inställning och tycker att resursslöseri och ineffektivitet nästintill är eftersträvansvärt så förstår jag att man reagerar som Nicrosoft.
Det var väl inte din protest mot ett ineffektivt system jag var emot utan ditt med versaler skrikande dravel med könsord och annat.
haha... synd man missade inlägget...
Kan inte magnusfeldth, plup eller någon annan avslöja lite vad inlägget handlade om? Eller iallafall försöka beskriva vad budskapet var, fast skrivet på ett acceptabelt sätt? :q
ursprungsmeddelandet i sasad och fula-ord-filtrerad form. (jag har inte frågat om lov ifall jag får göra detta men som meddelandet ser ut nu så kan iaf inte jag se att det strider mot några av wF's regler)
plup skrev:
Man kan till och med bli medlem i SPF genom ett formulär på internet men av sveriges ungdomar krävs brevväxling med ej förifyllda postblanketter som först ska returneras och sedan skickas tillbaka igen då de inte stämde överens med den förifyllda informationen som tydligen ändå fanns.
Och sedan ska det intygas att man tänker studera någonting som man ändå redan ansökt och fått beviljat studiemedel för.
*** *** *** ologiska *** krångel *** CSN (utropstecken^3).Och all annan information som jag lika gärna och mycket hellre skulle kunna få med ett vanligt enkelt *** mail skickas istället med brevpost innehållande några extra tomma vita meningslösa blad.
*** *** *** osv in absurdum
Jag har inte haft nagot direkt emot CSN forens jag tittade efter pa 'mina sidor' i forra veckan. Den planerade utbetalningen 5 januari 2006 har blivit flyttad till 25 januari 2006. Utan nagon forvarning. Hade jag inte sett detta hade jag inte haft nagon aning om det. Javla tur att jag ar rik sa jag har rad att betala min hyra anda. For jag hade varit ganska fucked innan da jag hade blivit vrakt den 8 jan. Tack CSN.