webForumDet fria alternativet

Simpsons dvd-samling

Film & TV

14 svar · 737 visningar · startad av Compusa

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg
Frågan#1

Fick dvd-boxen med säsong 1 av The Simpsons i julklapp, så nu tänkte jag att det är lika bra att börja samla ;) Det kommer bli ett dyrt nöje det är jag medveten om. Någon som har koll på hur många säsonger som släppts på dvd? Vad jag har kommit fram till så är det sex säsonger.

Medlem sedan mars 2003664 inlägg

cdon.com finns iaf 6 säsongsboxar(Säsongerna 1-6)

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Köp inte den där happymeal-grejen bara :( De släpte ju sista i någon gul plastig, skitful förpackning föreställande homers huvud. Jag har dock hört att de kommer släppa den igen med samma förpackning som de tidigare. Blev tydligen ett ganska stort ståhej för det där. Men den är verkligen skitful. Hoppas praktikanten som kläckte iden fick pisk ;)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

sex stycken ja, men sen finns det även andra boxar. Kolla på www.dischshop.se

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

oskob skrev:

Köp inte den där happymeal-grejen bara :( De släpte ju sista i någon gul plastig, skitful förpackning föreställande homers huvud. Jag har dock hört att de kommer släppa den igen med samma förpackning som de tidigare. Blev tydligen ett ganska stort ståhej för det där. Men den är verkligen skitful. Hoppas praktikanten som kläckte iden fick pisk ;)

Underbart att höra!!
Då kan man fortsätta samla alltså. ;)

oskob skrev:

Japp, den där har jag sett och den är jäkligt ful. Den passar inte alls in i samlingen.

Jerpa skrev:

sex stycken ja, men sen finns det även andra boxar. Kolla på www.dischshop.se

Får börja med säsongs-dvderna. De andra boxarna känns inte så attraktiva för tillfället.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Las vad det star pa insidan av sasong 1 :)

Okkido skrev:

Las vad det star pa insidan av sasong 1 :)

Jo jag har gjort det, jäkligt kul att han är så fruktansvärt ärlig :L

Medlem sedan dec. 2005115 inlägg

Vad står det? Berätta nu! :p

Okej här kommer ett kort utdrag av vad Matt Groening skriver.

Welcome to the first of many deluxe overpriced DVD sets of The Simpsons. With 280-odd shows in the can and no end in sight, you might be able to complete your Simpsons DVD collection just before the next format comes along. Thanks for buying!

...

So enjoy. Weve got more Simpsons episodes to make, then broadcast, the re-run, then chop up for syndication, the sell to you on DVD. But you know something? We wouldn't have it any other way!

Your pal, Matt Groening

Ärligt värre ;)

Medlem sedan dec. 2005115 inlägg

Alltså de måste ju vara rätt säkra på att folk gillar Simpsons, vilket vi gör (jag alltså :p) om de ska kunna skriva sådär... :L

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jag har själv Säsong 6 boxen och jag irriterar mig grymt på boxen. För det första så passar den inte med dom andra boxarna och för den andra är själva plastboxen dåligt och dumt konstruerad. :l

Men insidan är mycket bättre än utsidan. :f :e

bluxbluxo skrev:

Jag har själv Säsong 6 boxen och jag irriterar mig grymt på boxen. För det första så passar den inte med dom andra boxarna och för den andra är själva plastboxen dåligt och dumt konstruerad. :l

Men insidan är mycket bättre än utsidan. :f :e

Japp det är insidan som räknas, fin avatar förresten :moose

Medlem sedan jan. 20069 inlägg

Sjunde säsongen har ju faktiskt kommit ut i USA nu, så det är ju bara en tidsfråga innan den når svenskt territorium.

Själv har jag de första fem säsongerna på DVD. Alltså är jag bättre än dig.

dyst skrev:

Själv har jag de första fem säsongerna på DVD. Alltså är jag bättre än dig.

Dementeras! Jag har varit medlem på WF längre än dig, alltså är jag bättre än dig :bla ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)