webForumDet fria alternativet

Narnia

Film & TV

17 svar · 1 038 visningar · startad av aleborg

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg
Frågan#1

Måste ses!!!
helt klart den bäst filmen i år, slår till och med Harry Potter och den flammande bägaren!
5 av 5 möjliga (y)

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

aleborg skrev:

Måste ses!!!
helt klart den bäst filmen i år, slår till och med Harry Potter och den flammande bägaren!
5 av 5 möjliga (y)

Säger väl iof inte så mycket ;) Skall se den i mellandagarna hade jag tänkt.

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Den gamla filmen var riktigt jävla skitbra så visst... jag e på!!

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Är det en barnfilm a la harry p eller en riktig?

Medlem sedan sep. 2005156 inlägg

inte att rekommendera för dom allra yngsta, men visst är det en barnfilm.. 4/5 av mig..

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Ska se den ikväll :)
Har bara sett trailer men skulle inte kalla den för barnfilm. Snarare äventyr för alla åldrar såna fall.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Budskapet är väl riktat till oss alla? ! Skall nog ses med visst allvar!

Medlem sedan nov. 2005314 inlägg

Följde ju Tvserien som "liten" så detta är ett måste, ska nog fälla en tår när det där som inte får hända händer också ;)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

En film som man kommer ihåg sen man var liten. I bokhyllan finns den gamle, dålig bild och allt. Dock har jag hört att det är en helt annan tappning nu än som var förut. Inte samma utstyrsel på häxan tex.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jerpa skrev:

En film som man kommer ihåg sen man var liten. I bokhyllan finns den gamle, dålig bild och allt. Dock har jag hört att det är en helt annan tappning nu än som var förut. Inte samma utstyrsel på häxan tex.

Har läst att häxan var mycket läckrare förut :) ...btw... denna film måste man ju se!!

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Så här ser min Narniahäxa ut...

narnia.jpg

Kom just hem från bion. Riktigt bra film! Ännu en film jag sett på bio i år som kommer befinna sig i min dvdhylla framöver. :)

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Hm, såg den på bio i förrgår. Kändes sådär, skådespeleriet var ofta pinsamt dåligt och 3D-effekterna gjorde mig illamående, men i övrigt en småmysig film. Rekommenderas främst till de yngre. Musiken var rätt kass också, när jag tänker efter.

Serien som jag såg när jag var liten må ha haft en betydligt mindre budget, men i gengäld var den gjord med mer hjärta. Dessutom var musiken i serien betydligt bättre.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Nu har jag sett den!! Var rätt ok tyckte jag. Men jag tyckte första 2/3 av filmen var riktigt bra, sedan blev det lite sämre tyckte jag... men den var klart sevärd... men jag tror nog inte den passar för de yngsta, nästan lite scary ibland...

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

oelbal skrev:

Hm, såg den på bio i förrgår. Kändes sådär, skådespeleriet var ofta pinsamt dåligt och 3D-effekterna gjorde mig illamående, men i övrigt en småmysig film. Rekommenderas främst till de yngre. Musiken var rätt kass också, när jag tänker efter.

Serien som jag såg när jag var liten må ha haft en betydligt mindre budget, men i gengäld var den gjord med mer hjärta. Dessutom var musiken i serien betydligt bättre.

Var du verkligen och såg rätt film??? :OO x(
Datoranimeringen var i världsklass, Aslan är animerad från början till slut, större delen av filmen var animerad, kentaurer(hälften iaf) m.m.
Det var inget fel på skådespeleriet eller musiken. :birp

Håller med Aleborg! :)

Oel: Antingen är du extremt kräsen när det gäller specialeffekter, eller så har du inte sett många filmer alls med effekter. :P

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Jag måste hålla med oelbal. 3d-effekterna var inte alltid så bra. Visst, vissa saker (som t ex Aslan) var riktigt snygga. Andra som t ex bävrarna och tåget i början, eller de olika animerade slädarna som återfinns på olika ställen i filmen är riktigt dåliga!

Jag satt och önskade att Peter Jackson skulle gjort filmen istället. Många rent visuella men också effekt-fyllande saker, som t ex när den stora striden skall börja och båda sidorna springer mot varandra och det blir knäpptyst. Det fick mig direkt att tänka på LOTR. Eller vissa kameravinklar under samma strid som också känns väldigt Peter Jackson.

Även en del repliker känns väldigt klyschiga. Irriterande!

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Inte så konstigt att den påminner om LOTR då det i mångt och mycket är samma folk som gjort Narnia.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
137 ms — ändringar (db)