webForumDet fria alternativet

Var bör man vända sig?

Konsumentråd

7 svar · 477 visningar · startad av sneeze

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg
Frågan#1

Min kära mamma har anlitat en firma för flytt av möbler från magasinering i samband med återflytt från utlandet. Detta har inte fungerat smärtfritt utan flertalet lådor saknas samt möbler är förstörda. Hon var borta i 12 månader. Var bör hon/jag vända sig för att hantera ärendet? Jag vill inte gärna ordna upp det på egen hand då jag lider av cellskräck. Spontant känns det som att KO eller ARN ligger nära tillhands men jag är inte speciellt insatt. Tips emottages tacksamt. Gärna "snabbt" eftersom att min "orättvise-radar" pumpar på utav bara helvete och det är inte nyttigt för mig. Gäller det orättvisor, ser jag svart och tenderar att åstadkomma saker av mindre genomtänkt karaktär.....

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Hon borde först och främst vända sig till firman som är ansvarig.

carl_x skrev:

Hon borde först och främst vända sig till firman som är ansvarig.

Glömde nämna det, men dom är lika samarbetsvilliga som en påse salt i Sahara..

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Vad står det i kontraktet då?

Kontraktet? Magasinerar du ditt hem, bör du få dina ägodelar i samma skick som du lämnade dem. Man köper en tjänst. Var bör "man" vända sig för att hävda hanteringefel? Massa lådor, med ägodelar av högt affektionsvärde, saknas samt möbler är skadade. Närvaron och skicket är kontrollerat av både min mamma och "magasineringsfirman" men flyttfjantarna nekar blankt. Snart blir jag riktigt jävla sur... VAR VÄNDER MAN SIG?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Konsumentrådgivaren i kommunen där hon bor till att börja med, sedan ARN. Och fungerar inte det så kanske de mjuknar om Sverker på SVT:s Plus får grilla dem i TV.

Tackar för det, Klös. :)

Medlem sedan jan. 2003236 inlägg

Är firman medlem av SMF? Isåfall kontaktar du dem.

http://www.smf.a.se/

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
143 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
145 ms — ändringar (db)