webForumDet fria alternativet

Behöver filmtips!

Film & TV

62 svar · 2 592 visningar · startad av richardjoha · sida 3 av 4

Frågan, av richardjoha

Goddag! Är grymt sugen på att se någon riktigt bra rulle..Men kan inte komma på någon bra, känns som man har sett alla nya och så.. skulle behöva lite tips i alla fall..

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 2005655 inlägg

Jag trodde den hette "Ghetto Blaster", har aldrig hört det där du skrev... ...sjuk film

Originaltiteln är Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood och Don't be a menace ... brukar den också kallas.

Vi snackar trotts allt "skräp"film. Det är ju inte direkt så att jag kallar Hamlet för "den där med snubben i trikåer"...

Skräpfilm? Wayans-brödernas bästa film förmodligen och de som sett filmerna den parodiserar vet också vilken välgjord parodi det är.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Lizard King skrev:

Jag trodde den hette "Ghetto Blaster", har aldrig hört det där du skrev... ...sjuk film

Originaltiteln är Don't be a menace to South Central while drinking your juice in the hood och Don't be a menace ... brukar den också kallas.

Vi snackar trotts allt "skräp"film. Det är ju inte direkt så att jag kallar Hamlet för "den där med snubben i trikåer"...

Skräpfilm? Wayans-brödernas bästa film förmodligen och de som sett filmerna den parodiserar vet också vilken välgjord parodi det är.

Ja jag vet att den heter så. Och ja, jag har sett filmerna den är parodi på. Sen om det är en välgjord parodi vet jag inte om jag kan hålla med om. Sen kan du ju notera "" jag satte skräp inom. Där sätter jag stopp för vidare diskussioner oss emellan.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Kul ändå att du ber om bra filmtips så går du och hyr Ghettoblaster. Vem tipsade om den liksom?! ;)
Den är inge vidare du... trams, sa jag!

Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

silfver skrev:

Kul ändå att du ber om bra filmtips så går du och hyr Ghettoblaster. Vem tipsade om den liksom?! ;)

har du sett den? och jag kna inte se någon lista på i vilken ordning måste se filmtipsen?

silfver skrev:

Här är lite filmer som jag själv har gett full pott, 10/10. Kanske kan du hitta nån i listan som du själv gillar?

American Beauty
Butterfly Effect, The
Donnie Darko
Garden State
K-PAX
Last Samurai, The
Man on Fire
Metallica: Some Kind of Monster
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Shawshank Redemption, The
Matrix, The
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The
Lord of the Rings: The Two Towers, The
Lord of the Rings: The Return of the King, The
Hostage
Million Dollar Baby
Notebook, The
Fight Club
Full Metal Jacket
Batman Begins
Danny the Dog
Forrest Gump

Du hittar hela listan på min hemsida.

du kollar ju bara på mainstream filmer man sett..

Kul ändå att du ber om bra filmtips så går du och hyr Ghettoblaster. Vem tipsade om den liksom?!

Du kan inte ha sett filmerna den parodiserar om du kallar den dålig, som sagt, den är så sjukt jävla träffsäker att det knappt finns. Tar verkligen med allt som gjordes halvdant/dåligt i Boyz N The Hood, Menace II Society, Juice, Poetic Justice och resten av ghetto-filmerna.

silvfer, ett jätteroligt tips är också Guinea Pig. Se dem med familjen! Förmodar att du kommer kalla dom dåliga också!

Tihi.

Kan ju sticka in med en liten rekommendation också - Guds Stad. Från 2002, och enligt mig den bästa filmen från det året också. Handlar om gatubarn i Rio de Janeiro och man får följa en ung kille som försöker slå igenom som fotograf, eller hur man nu ska förklara. Otroligt "stark" film i alla fall, visar en brutal verklighet (verklighetsbaserad) - vad som sker i den brasilianska slummen när det är som sämst. Se den!

Lizard King skrev:

Kan ju sticka in med en liten rekommendation också - Guds Stad. Från 2002, och enligt mig den bästa filmen från det året också. Handlar om gatubarn i Rio de Janeiro och man får följa en ung kille som försöker slå igenom som fotograf, eller hur man nu ska förklara. Otroligt "stark" film i alla fall, visar en brutal verklighet (verklighetsbaserad) - vad som sker i den brasilianska slummen när det är som sämst. Se den!

ja den är riktigt bra, kan jag starkt rekomendera!

silfver skrev:

Tvingas hålla med där. Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood är ju trotts allt en film man satt och skrattade åt för sisådär 10 år sen. Känns inte riktigt som den humorn håller lika bra idag.

Lizard King skrev:

Guds stad är däremot en sjukt bra rulle. Någon som sett uppföljarna?

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Nya King Kong är bättre än snittet men lite för mycket tyvärr. Men du kanske gillar Peter Jacksons regi? :)

Är det någon som sett Guy Ritchie's senaste (Revolver)? Vilken otrolig besvikelse :( (n)

Tvingas hålla med där. Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood är ju trotts allt en film man satt och skrattade åt för sisådär 10 år sen. Känns inte riktigt som den humorn håller lika bra idag.

Kul att du fortsätter att tro att det är en film i How High-stil med plumpa weed-skämt. Folk som missförstår filmer borde inte få vistas i närheten av TV-apparater.

Lizard King skrev:

Kul att du fortsätter att tro att det är en film i How High-stil med plumpa weed-skämt. Folk som missförstår filmer borde inte få vistas i närheten av TV-apparater.

haha :birp :P

Pi är ju annars en intressant rulle om man gillar lite "alternativ" film. (y)

I Spit On Your Grave är en bra rulle. Förbjuden i ett par länder vad jag vet, gör den lite mer fascinerande på något sätt. Handlar om en kvinna som våldtas tre gånger av samma personer brutalt, och misshandlas även. Efter detta ska hon ha hämnd på samtliga och gör det genom kastrering och annat mysigt. Jag gillar filmen på grund av att hennes hämnd verkligen sitter gott eller hur man ska säga. Hennes vansinnesdåd är ju mer eller mindre befogade, och den första delen av filmen som kan ses som obehlaglig ersätts av den senare delen som nog i så fall får ses som ljuv.

Lizard King skrev:

Kul att du fortsätter att tro att det är en film i How High-stil med plumpa weed-skämt.

Och det uttalandet bygger du alltså på att jag inte tycker Ghetto Blaster är speciellt rolig? Imponerande...

Stigmata är annan skön rulle vill jag minnas...

Sen ligger ju Stephen King bakom ett par mastodonter. Storm of the Century och The Stand är två rätt sköna "evighets"-rullar ;) :) (y)

Ja, jag ser bara på mainstream-filmer. Jag är en värdelös människa.You got me.

Interstate 60 gillar jag. Har sett den några gånger nu. Pröva den!

Cassady skrev:

Är det någon som sett Interstate 60 ?? Riktigt skön rulle! (y)

Bah. Du hade ju redan tipsat om den. :p

479 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
339 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
332 ms — ändringar (db)