Tja alla..
Ska åka till ö-vik över nyår.. Har kikat lite på tågbiljetter och har hittat en som kostar ca 1200 tur o retur. Men så har jag även hört från andra håll att det skall finnas betydligt billigare resor. Någon som vet vart man kan finna detta?
Sökta biljetter: Connex
Start: Uddevalla, Göteborg
Stop: Ö-vik, Mellansel
Ska du till Örnsköldsvik eller till.. Mellansel? Vet inte om du har varit mycket här, men Mellansel är rätt långt ifrån själva stadskärnan. ;) Alltså, ska du till Mellansel så funkar det väl, men annars kanske det går att hitta billigare alternativ om du åker tåg till Sundsvall och buss därifrån (som går till centrala Örnsköldsvik)?
Ska du till Örnsköldsvik eller till.. Mellansel? Vet inte om du har varit mycket här, men Mellansel är rätt långt ifrån själva stadskärnan. ;) Alltså, ska du till Mellansel så funkar det väl, men annars kanske det går att hitta billigare alternativ om du åker tåg till Sundsvall och buss därifrån (som går till centrala Örnsköldsvik)?
Nja. Det är en polare som har sagt att vi ska åka till mellansel. Han bor där så han kommer o hämtar oss. Men det kanske också är ett alternativ.
Och flyg är inte billigt =) flög förra gången det slutade på 1600:- visst går det snabbt men student som man är ;)
Jag tror att bymarie menar 900:- enkel flygresa, alltså runt 1800:- T&R. Själv får jag pröjsa 900:- för att SAS ska ta mig från Frösön till Landvetter (via Arlanda) på onsdag.
Jag tror att bymarie menar 900:- enkel flygresa, alltså runt 1800:- T&R. Själv får jag pröjsa 900:- för att SAS ska ta mig från Frösön till Landvetter (via Arlanda) på onsdag.
Så är det nog, Sist jag åkte upp kostade det 1600:- med flyg. Men jag tror det är billigare om man åker ifrån sthlm o upp.
Ja, för flyger du från Landvetter till Ö-vik blir det två resor, som styck kostar ~450:-.
Alternativet är att flyga med Skyways från Landvetter direkt till Sundsvall. Jag kollade lite snabbt upp ett sådant alternativ och det kostar 550:- (Skyways KLICK) och 700:- (Skyways ENKEL), och det här var priset för en enkel resa den 20 januari 2006, exempelvis. Flygtiden ligger på 90 minuter enligt dem själva. Sedan är det bara att sätta sig på länstrafikens buss 100 som går mellan Sundsvall och Haparanda (som dock inte stannar på flygplatsen så vitt jag vet). Till Ö-vik från S-vall tar det från knappt 2½h (upp till en timme till), enligt Resplus.se.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e