Åt precis nere på lunchrestaurangen i Solna Access.
Där bjöds det på "Flygande Jacob" En rätt jag aldrig hört talas om, som dessutom hade intressanta ingredienser. Eftersom jag inte var sugen på pannkakor elelr veggie, så testade jag den!
Den var häpnadsväckande god, mycket bättre än förväntningarna! :)
Blev en trevlig överraskning!, någon annan här som har testat på en "flygande jacob"?
PS. Det kanske är eget recept? Därav namnet, vad vet jag. Någon som kan verifiera?
Dessvärre är det så att banan, jordnötter och ananas inte under några förutsättningar får finnas i mat, och är det dessutom så att mer än en av dessa ingredienser finns i samma rätt, då skyr jag den som pesten! :)
Dessvärre är det så att banan, jordnötter och ananas inte under några förutsättningar får finnas i mat, och är det dessutom så att mer än en av dessa ingredienser finns i samma rätt, då skyr jag den som pesten! :)
Jag gillar alltså inte Jakob. :)
Mvh
Jordnötterna var externa, och även jag tyckte det skulle bli för mycket!
Men banen var faktiskt god, även om jag hade förväntat mig manuell demontering av banarnerna, men dom fick stanna kvar, då dom passade i maträtten! :)
Jag har aldrig ätit den med ananas. Jordnötter, banan, kyckling, bacon, ris, grädde och chilisås är väl det viktigaste som brukar vara i. Mycket gott, men namnet på maträtten blir jag inte klok på.
Jag menade inte att det var ananas i Jakob, bara det att det är den tredje av de tre prylarna jag anser inte får förekomma i mat. Ananas är alltså off topic. ;)
Jordnötterna var externa, och även jag tyckte det skulle bli för mycket!
Men banen var faktiskt god, även om jag hade förväntat mig manuell demontering av banarnerna, men dom fick stanna kvar, då dom passade i maträtten!
"manuell demontering av bananerna" hahahaha, det märks att det här är ett webforum!
Det är därför jag gillar att hänga här, så är det bara
Jag gillar den och den serverades även i skolan när jag gick på gymnasiet, dock var det utan jordnötter i och kallades därför "Flygande Hugo" av eleverna först, vilket matbespisningen tog efter...
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2