Hade ett litet rådjur i trädgården idag..
Inget konstigt med det kanske men jag tyckte
att det var något konstigt med det här rådjuret :l
På gården har vi ett stort äppleträd där han stod
och åt, och så rätt som det var så la han sig ned
och tittade sig omkring och låg ned och åt..
Tåget dundrade förbi och jag tänkte nu sticker han
men nej han låg kvar där och tittade som om ingenting
hade hänt.. sedan reste han sig upp och åt vidare
och lade sig sedan ned igen, och när han åt rann det
något fruktansvärt ur munnen på den.. Kan han ha varit
sjuk eller något? :q För så här brukar väl inte rådjur göra?
Han brydde sig inte ens om att jag öppnade dörren och
gick ut..
Ja, de var absolut jästa. Stackarn var onykter. :)
Jag läste för inte så längesen om en otrevlig älg i JP. Han smög sig in i en familjs trädgård och käkade upp alla äpplen. Sen vinglade han där ifrån. :p
Vilket sammanträffande, själv körde jag på ett rådjur härromdagen (nummer två i ordningen faktiskt). Det blev en rejäl smäll och jag kunde skymta lite tarmar och annat intressant från det döda djuret. Jag orkade dock inte ägna mig åt någon längre fältstudie, för det regnade som attan.
Vilket sammanträffande, själv körde jag på ett rådjur härromdagen (nummer två i ordningen faktiskt). Det blev en rejäl smäll och jag kunde skymta lite tarmar och annat intressant från det döda djuret. Jag orkade dock inte ägna mig åt någon längre fältstudie, för det regnade som attan.
Självklart gjorde jag en polisanmälan, men först såg jag till att den som hade jakträtten tog tillvara på djuret, så att polisen slapp leta upp jakträttsinnehavaren för att underätta denne om att det fanns ett dött djur utmed vägkanten på hans jaktmarker.
Det hela var avklarat snabbt, snyggt och prydligt.
Självklart gjorde jag en polisanmälan, men först såg jag till att den som hade jakträtten tog tillvara på djuret, så att polisen slapp leta upp jakträttsinnehavaren för att underätta denne om att det fanns ett dött djur utmed vägkanten på hans jaktmarker.
Det hela var avklarat snabbt, snyggt och prydligt.
:bire
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e