webForumDet fria alternativet

Hyra släp "enväg"

Konsumentråd

14 svar · 21 595 visningar · startad av carl_x

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg
Frågan#1

Finns det några andra företag än Thule Rental som sysslar med envägsuthyrning av släpvagnar?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jag vet inte vad OK har för möjligheter, men en polare hyrde där en gång, och det var skitbilligt faktiskt, riktigt bra, det finns ju OK överallt också så det är ju inte omöjligt att det går en väg också...

OK/Q8 samarbetar med Thule Rental.

Medlem sedan sep. 2002252 inlägg

Nyfiken som man är måste man ju då fråga vad anledningen är till att du inte vill använda Thule Rental?

supreme skrev:

Nyfiken som man är måste man ju då fråga vad anledningen är till att du inte vill använda Thule Rental?

Jag är intresserad av att göra en billigare affär.

Ok så Thule Rental är dyra?

Du visste även att OK/Q8 använder Thule Rental, vet du fler som gör detta så kan du speca dem så att eventuella tipsare vet om detta, men det är kanske bara OK/Q8.

Thule Rental är varken billiga eller dyra eftersom jag inte har något att jämföra med.
975:- tycker jag är ganska mycket för ett dygn, men finns det inga andra alternativ så finns det så klart inte mycket annat att göra.

Vad jag vet om är det OK/Q8 och Statoil som använder sig av Thule Rental.

Är ganska säker på att shell har denna service, men hittar inget på deras sida. Men du kan ju ringa och höra med dem, om dom har denna service skriv gärna om pris här sedan så vi har denna info för framtiden.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

carl_x skrev:

975:- tycker jag är ganska mycket för ett dygn

Tja, det är 975:-... Jag tycker att det helt klart skulle vara värt pengarna om jag behöver one-way Falun - Göteborg typ.

Bire skrev:

Tja, det är 975:-... Jag tycker att det helt klart skulle vara värt pengarna om jag behöver one-way Falun - Göteborg typ.

Jag är en fattig student.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Billigare än så kan du glömma att få.

Normal hyra för ett flyttsläp är 5-600 för ett dygn, lägg därtill merkostnaden för att dom samlar släpvagnarna på olika ställen och sådan hantering som tillkommer just för det.

Decibel skrev:

Billigare än så kan du glömma att få.

Normal hyra för ett flyttsläp är 5-600 för ett dygn, lägg därtill merkostnaden för att dom samlar släpvagnarna på olika ställen och sådan hantering som tillkommer just för det.

Vem har pratat om flyttsläp? Inte jag iaf. Ett vanligt släp med kåpa brukar jag kunna hyra för 200 kr/dygn.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

carl_x skrev:

Vem har pratat om flyttsläp? Inte jag iaf. Ett vanligt släp med kåpa brukar jag kunna hyra för 200 kr/dygn.

För de släp som brukar hyras ut kallas det, om du inte vill hyra biltransport då d.v.s (som man också kan hyra på det sättet).

Måhända att prissättningen är annorlunda här norröver eller så är jag bara dålig på att leta billigaste stället, jag har bara hyrt en släpvagn där det fanns lediga för jag behövde en.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

5-600 kronor för ett släp/dygn :o Jösses...

Bendro skrev:

5-600 kronor för ett släp/dygn :o Jösses...

Håller med, har nog alldrig betallt mer än 200kr för släpp när jag har hyrt.

289 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
156 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
151 ms — ändringar (db)