mrblonde skrev:
Positivt för som sagt, fler får förhoppningsvis se dem som inte orkat ta del av dem på annat sett eller kanske ens kännt till dem. Sen att de börjar köra Rome med 7 juli är supernice. Har inte orkat ta del av den på annat sätt så det blir ju superbra att kunna se den på tv nu. Hurra hurra för femman idag!
Canal digital har sänt rome (nästa samtidigt som i usa) :D
Men vi som bara har vanlig kabel-tv så är detta trevligt. Riktigt kul att Kanal 5 satsar på nya serier.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggIkväll visades det första avsnittet. Själva ser jag den på DVD och har kommit halvvägs i säsong 2. En riktigt grym serie.
Kanal5 skrev:
Fredagen den 1 september visas den första delen i miniserien Battlestar Galactica från 2003. Del 2 visas fredagen den 8 september. Med start fredagen den 22 september 19:00 är det premiär för helt nyproducerade avsnitt.
Måste säga att säsong 3 verkar mycket lovande! Helt galna avsnitt hittills med självmordsbombningar och ännu mer död och förstörelse. Intressant att se tankegångarna hos dem i "NCP" osv.
(y) från mig iaf.
nu har jag sätt de tre första i S03, serien har taget en helt annan väg än jag är villig att följa.. synd att den var tvungen att bli så alvarlig. :l ingen riktig "rymdaction" längre :(
vill man se missär och fångenskap så rekomenderar jag discovery och någon WW2 dokumentär istället...
Ojojo, riktigt vacker scen när Battlestar Galactica störtdyker ned genom atmosfären mot "New Caprica". Vackert!
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Ja det dröjde ju inte lång tid innan det var rymdfajt igen :)
Grymt snyggt när ..... sprängs också! (vill inte spoila;))
Såg avsnitt 7 på http://www.dailymotion.com/ nyss och Jag blir så jävla sur över dem där jävla fitt-moral-predikningarna som människorna gör i serien. Fan förrädare till höger och vänster och alla accepterar det, fan ut med dem genom luftslussen. Är som att titta på "Sjunde himmelen" eller någon annan moral-serie där människan inte får göra nått, men fienden får fan göra vad som helst...
fan vad sur jag blir.. (n) x( x(
Avsnitt 9 (s3) var ingen höjdare! Bara en massa kärlekstjafs x(
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inläggKärlek är vält helt ok, men blod, svett och äckelljud... (n)
kan bara hålla med förra avsnittet var riktigt uselt, x(
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Jag anade att folk skulle tycka det innan jag ens tittade i tråden, och jag kan bara hålla med... Sämsta BG avsnittet någonsin... Dock misstänker jag att det är någon buildup till nästa...
Kan någon förklara varför dom behövde åka igenom det där radioaktiva fältet?
madhatter skrev:
Kan någon förklara varför dom behövde åka igenom det där radioaktiva fältet?
öhm.. du la inte märke till att de inte hade någon mat, och att de skulle svälta inom sju dagar ...
ja men varför inte bara hoppa förbi det?
men, ffs.. såg ni två det öht?
stoffe-2k skrev:
men, ffs.. såg ni två det öht?
Nja jag börjar tvivla på om jag verkligen har sett det.
Dom kunde inte åka runt för det skulle ta för länge.
Och något att deras "jumpmaskiner" inte kunde hoppa igenom fältet. Men man har ju inte fått någon klarhet i hur dom fungerar.
eller är jag helt ute och cyklar?
JJymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Om förra avsnittet var en etta, så var detta en tvåa - bara marginellt bättre än förra. Tycker dom flummar ut för mycket.. Känns som dom inte riktigt vill ta serien framåt, eller vart dom ska ta den...