stoffe-2k skrev:
blir bara mer och mer besviken *gråta* x(
Hm? Vad har jag missat?
Jag har precis börjat se första avsnitten ur serien idag! Hela säsong 1 på DVD, härligt! :D
76 svar · 4 998 visningar · startad av His Divine Shadow · sida 2 av 4
Har just sett den nya version av den gamla 1970-tals serien "Battlestar Galactica". Den är totalt olik den första serien, jag kan tillochmed säga att den är unik bland sci-fi serier. Den är hård och brutal, och karaktärerna är fokusen på serien, inte det faktum att den är i rymden och har rymdskepp och robotar, jag måste säga att på den biten påminns man mest om en amerikansk 'carrier', lite JAG
Läs frågan i sin helhet →stoffe-2k skrev:
blir bara mer och mer besviken *gråta* x(
Hm? Vad har jag missat?
Jag har precis börjat se första avsnitten ur serien idag! Hela säsong 1 på DVD, härligt! :D
Detta avsnitt var en besvikelse. Det kom ju inte med något. Dom skulle ju kunnat tra ut det under 2 avsnitt och gått in lite djupare.
Men nu sitter jag bara och väntar på avsnittet Download. Har väldigt höga förväntningar.
terLag skrev:
Detta avsnitt var en besvikelse. Det kom ju inte med något. Dom skulle ju kunnat tra ut det under 2 avsnitt och gått in lite djupare.
Men nu sitter jag bara och väntar på avsnittet Download. Har väldigt höga förväntningar.
mm.. något måste hända, har varit många dåliga avsnitt på rad nu...
Fia skrev:
Hm? Vad har jag missat?
Gör dig själv en tjänst. se inte mer.
Nå så drastiska metoder tror jag inte krävs. Det kan vända ännu. Serier brukar alltid ha ett par stinkare i mitten av säsonger, "fillers" kan man kalla dom. 2x18 har jag väldigt höga förväntingar för.
Dolt innehåll
I videobloggen så visar dom ju nu att dom arbetar på kläder som ska "fungera i olika atomsfärer". Hoppas det inte bara är dom avsnitt vi ser nu utan mer mot säsong 3.
det var fan på tiden! :D \o/
och så ser men ep19, vilken besvikelse.... x(
stoffe-2k skrev:
och så ser men ep19, vilken besvikelse.... x(
Men vad förväntar du dig. Avsnittet innan en säsongsavslutning är ju bara en lång upptrappning för nästa veckas cliffhanger. :stud
Såg avsnitt 20 nyss, extra långt avsnitt denna gång. Den var faktiskt riktigt sevärd. Säger bara Gaius Baltar for president!! :moose, allt går ju såååå bra och alla är nöjda §e
Då var det bara och vänta till oktober för uppföljningen.
terLag skrev:
Då var det bara och vänta till oktober för uppföljningen.
Ja, känns förjävligt att behöva vänta så länge.
Tyckte det kändes lite hafsigt. För mycket hände, för snabbt. Här har dom drygat sig fram med avsnitt som inte handlar om nåt, för att helt plöstligt hoppa fram ett par år. Nej, usch.
Det var väldigt mycket som hände. Man han ju inte smälta allt.
Liten spoilers men det där året vi missade ska dom tydligen hoppa tillbaka till och visa delar ur under nästa säsong. Då kommer dom även ha en ny storyline hos cylons. (HURRA! :birp gillar den vilken.)
\o/ hyfsad avslutning
Hurra
Battlestar Galactica
Nyinspelning av klassisk science-fictionÄntligen kommer Battlestar Galactica till Sverige. Den populära science fiction-serien som har miljoner fans världen över börjar i sommar att visas i Kanal 5. Originalserien gjordes redan 1978-80, Kanal 5 kommer att visa den nya serien som började produceras 2004. Premiär senare i sommar.
terLag skrev:
Hurra
Det där var ta mig fan på tiden! Äntligen! Nu väntar jag bara på att någon av tevekanalerna här i Sverige skall börja visa Stargate SG-1 och Stargate Atlantis.
till vilken nytta? man kan köpa dom på DVD eller tanak ner dom i HDTV format vem vill se dom på en analog 5:a? x(
Det är ändå trevligt att svensk tv tar in dem. Går det bra kanske det finns intresse för andra scifi-serier.
Själv har jag givetvis redan sett BSG och kommer skaffa dvdboxarna så fort jag får råd! :)
Positivt för som sagt, fler får förhoppningsvis se dem som inte orkat ta del av dem på annat sett eller kanske ens kännt till dem. Sen att de börjar köra Rome med 7 juli är supernice. Har inte orkat ta del av den på annat sätt så det blir ju superbra att kunna se den på tv nu. Hurra hurra för femman idag!