webForumDet fria alternativet

att ha en aktiv soffpotatis till hund...

Natur & djur

3 svar · 447 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

har ni det?

själv har jag det.

cavall är ju som en del vet en Schäfer.
Schäfrar ska ju ha en hel del motion och aktivitet.

Men inte min cavall, han har alltid gillat att ligga på soffan och slappa och gosa.

Kasta man boll eller pinne var det kul de första gångerna, sedan blev det "glöm, hämta du den själv..." :L

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Påminner om ett citat från tv-serien Red Dwarf gjort av Cat: "Om du nu så gärna vill haden där pinnen och att jag skall hämta den åt dig, varför kastar du då bort den i första läget?" :)

/red: stafning

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Har det faktiskt tvärtom. Eller både och kanske jag ska säga. Latare hund finns inte (tror jag) när möjlighet finns. Han ligger gärna kvar och myser på morgonen och kryper intill. Försöker man gå upp hoppar han på en.

När det är dags att gå ut eller om leklusten faller på så är det snarare han som kommer springande med alla möjliga saker han vill att man ska kasta. D.v.s. när det inte finns nåt kaninspår. Finns det kaniner i närheten så blir det fart. Framförallt om hans syrra är med. De två tillsammans är en syn för sig. De är "små" mynsterländers.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

GunnarD skrev:

Påminner om ett citat från tv-serien Red Dwarf gjort av Cat: "Om du nu så gärna vill haden där pinnen och att jag skall hämta den åt dig, varför kastar du då bort den i första läget?" :)

Haha! :e

Zia (dvärgtax) är visserligen väldigt aktiv när det gäller bollar, katter och sorkar. Men i andra lägen kan hon vara världens sjåpigaste latmask.

T ex om det är regnar eller snöar ute och hon ska natti-kissa. Ingen kommer när man ropar. Råkar man befinna sig i samma rum så får man se någon som snabbt gräver ner sig under soffilten eller täcket i sängen och gömmer sig. När man går dit och ska lyfta upp henne så pressar hon sig demonstrativt ner i soffan med öronen så långt ner som möjligt, som för att säga "Det är kallt och blött ute! Jag tänker INTE gå ut!!! ". Och så får man bära ut den envisa rackaren på gräsmattan. :e

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)