Svullo-afton ikväll :'(
R.I.P Micke "Svullo" Dubois
100 svar · 5 155 visningar · startad av Tengblad · sida 3 av 6
Frågan, av Tengblad
Micke "Svullo" Dubois, R.I.P Expressen.se skrev: "Svullo" hittad död Micke "Svullo" Dubois hittades i går kväll hängd i ett förråd. Exsambon Gitte Nilsson och hennes väninna gjorde den chockartade upptäckten. En stor fet känga upp i analen ska den svenska psykvården ha x( :bla
Läs frågan i sin helhet →blåjeans skrev:
Jag tror inte det handlar om att "vilja ha uppmärksamhet", snarare ett rop på hjälp. Det är skillnad...
Ja eller ett rop på hjälp, men vad hjälper det när man är död?
Hjälp bad dom ju om, men fick ingen.
Tragiskt är det i vilket fall som helst. :(
Stackars Svullo... :(
Vänta nu, kan nån bekräfta att detta inte är en anka från expressens sida?
En stor förlust annars.
Sedan vill jag inte höra något dravel om feghet bland de som tar livet av sig. En person lider av tex depression eller schizofreni får en förvrängd bild av verkligheten omkring sig och även om sig själva. En person med självmordstankar kommer tro att omvärlden hatar henne och att hon inte är något värd, och det det kanske vore bättre om hon inte alls existerade på jordens yta.
Sjävklart leder varje självmord till sorg och upprörda känslor hos de efterlevande, men den konsekvensen kan i regel inte offret förutse. Därför är det fel att säga att självmord är en feg eller självisk handling!
nitro2k01 skrev:
En stor förlust annars.Sedan vill jag inte höra något dravel om feghet bland de som tar livet av sig. En person lider av tex depression eller schizofreni får en förvrängd bild av verkligheten omkring sig och även om sig själva. En person med självmordstankar kommer tro att omvärlden hatar henne och att hon inte är något värd, och det det kanske vore bättre om hon inte alls existerade på jordens yta.
Sjävklart leder varje självmord till sorg och upprörda känslor hos de efterlevande, men den konsekvensen kan i regel inte offret förutse. Därför är det fel att säga att självmord är en feg eller självisk handling!
Precis! En självmordsbenägen människa handlar inte efter samma rationalitet som en psykiskt frisk människa. Att prata om feghet i sammanhanget tyder på okunnighet!
nitro2k01 skrev:
En stor förlust annars.
Hur menar du nu? Att det skulle vara falska rykten? Anka? Förklara dig...
Vila i frid
Till en av Sveriges största komiker enligt mig. Hans humor var så slående att det knappt fanns, hans simpla humor ...
En öl, en påse chips och Svullo Grisar Vidare blir det nog härnäst!
Cassady skrev:
Precis! En självmordsbenägen människa handlar inte efter samma rationalitet som en psykiskt frisk människa. Att prata om feghet i sammanhanget tyder på okunnighet!
Jag måste faktiskt inflika, att det finns en kategori till.
Och I just ett speciellt fall som stod mig nära, så måste jag nog snacka om feghet. Min bästa kompis pappa tog sitt liv för ekonomiska bekymmer och Det var fegt, för efteråt stod familjen med skiten istället.
Annars håller jag fullständigt med resten av åsikterna för den andra kategorin.
R.I.P Svullo.
Nu vet jag inte varför Micke hängde sig, men om det var så att han var svårt psykiskt sjuk tar jag såklart tillbaks det där om fegheten. Däremot vidhåller jag att det inte var snyggt gjort, att låta exsambon hitta honom.
När jag var yngre var det en trebarnspappa från en grannby som sprängde sig själv i bilen bara en bit från huset. Det var sonen i åtta-tioårsåldern som hittade honom. Gissa om han blev traumatiserad för livet?
Hade inte tänkt ta upp det, men jag var själv nära att ta livet av mig för två år sen, ganska precis. Hade det inte varit för att jag bara kunde tänka på sambo, vännerna och familjen hade jag inte suttit här idag. Jag mådde fruktansvärt dåligt, såväl psykiskt som fysiskt, men skulle inte klara av att såra min familj så ofantligt genom att ta bort mig själv. Jag valde den "svåra" vägen; började med antidepressiv medicin, gick hos terapeuter... tog tag i allt det jobbiga.
Sorgligt, mycket sorgligt :(
jeanette skrev:
Och I just ett speciellt fall som stod mig nära, så måste jag nog snacka om feghet. Min bästa kompis pappa tog sitt liv för ekonomiska bekymmer och Det var fegt, för efteråt stod familjen med skiten istället.
Du tror inte de ekonomiska bekymmer han hade kan ha skapat oreda i psyket? Du vet, ekonomisk trygghet är ganska viktigt. Det, plus andra faktorer som du kanske inte kände till, kan mycket väl ha gjort honom självmordsbenägen.
fridan skrev:
Nu vet jag inte varför Micke hängde sig, men om det var så att han var svårt psykiskt sjuk tar jag såklart tillbaks det där om fegheten. Däremot vidhåller jag att det inte var snyggt gjort, att låta exsambon hitta honom.
Vilket ignorant inlägg.
Snyggt? Tror du man sitter med en snara i handen och tänker på hur snyggt det ska se ut för andra? Man tar inte sitt liv för att andra ska tänka något om personen i fråga efteråt självmordet - man begår självmord för att man helt enkelt inte vill leva. Trodde alla förstått det vid det här laget faktiskt.
fridan skrev:
När jag var yngre var det en trebarnspappa från en grannby som sprängde sig själv i bilen bara en bit från huset. Det var sonen i åtta-tioårsåldern som hittade honom. Gissa om han blev traumatiserad för livet?
Hur spränger man sig själv utan att bilen åker med? Vad sprängde han sig själv med? Går inte ihop.
fridan skrev:
Hade inte tänkt ta upp det, men jag var själv nära att ta livet av mig för två år sen, ganska precis. Hade det inte varit för att jag bara kunde tänka på sambo, vännerna och familjen hade jag inte suttit här idag. Jag mådde fruktansvärt dåligt, såväl psykiskt som fysiskt, men skulle inte klara av att såra min familj så ofantligt genom att ta bort mig själv. Jag valde den "svåra" vägen; började med antidepressiv medicin, gick hos terapeuter... tog tag i allt det jobbiga.
Vill inte verka elak, men du var nog aldrig självmordsbenägen då. Du tar knappast de besluten om att gå den "hårda vägen" själv om du, på riktigt, är självmordsbenägen eftersom du redan gått den hårda vägen enligt dig själv. Du tänker inte heller på din familj då - det har ju redan förklarats, du tror dom också ogillar dig.
silfver skrev:
Hur menar du nu? Att det skulle vara falska rykten? Anka? Förklara dig...
Ja, falska rykten eller total lögn. Kollade närmare, och tror inte det längre dock.
fridan skrev:
då var du inte så pass nere i skiten att du bara såg en enda utväg.
du hade förmågan kvar att göra ett val...
Visst kan man tycka att det inte är schysst mot de efterlevande, men i många fall så ser dom ingen annan utväg, det är den enda och riktiga för dom...
Lizard King skrev:
Hur spränger man sig själv utan att bilen åker med? Vad sprängde han sig själv med? Går inte ihop.
---
Vill inte verka elak, men du var nog aldrig självmordsbenägen då. Du tar knappast de besluten om att gå den "hårda vägen" själv om du, på riktigt, är självmordsbenägen eftersom du redan gått den hårda vägen enligt dig själv. Du tänker inte heller på din familj då - det har ju redan förklarats, du tror dom också ogillar dig.
Tro precis vad du vill. :r
Om självmord inte handlar feghet; handlar det då om att man är stark och gör något bra?
Eller nej. Det är ju "OMG så himla synd", att folk har det så jobbigt att de hellre ger upp. Hm... "ge upp"? Starkt jobbat menar jag förstås. :OO
Aja, uppskattade inte Svullos humor, men synd är det ändå. :l
LeonL skrev:
Om självmord inte handlar feghet; handlar det då om att man är stark och gör något bra?
Eller nej. Det är ju "OMG så himla synd", att folk har det så jobbigt att de hellre ger upp. Hm... "ge upp"? Starkt jobbat menar jag förstås. :OO
Aja, uppskattade inte Svullos humor, men synd är det ändå. :l
Vad snackar du om?
Tjao, att begå självmord är ett sätt att fly från sina problem. Att inte ta tag i dem är, enligt mig, lite egoistiskt.
LeonL skrev:
Tjao, att ta självmord är ett sätt att fly från sina problem. Att inte ta tag i dem är, enligt mig, lite egoistiskt.
Skojar du med mig? Du sammanfattar typ allt det dumma som sagts i tråden i två meningar, läs bara tråden så har du mitt och andras svar på vad "vi" tycker om ditt inlägg. Herregud.