webForumDet fria alternativet

R.I.P Micke "Svullo" Dubois

Småprat

100 svar · 5 155 visningar · startad av Tengblad · sida 2 av 6

Frågan, av Tengblad

Micke "Svullo" Dubois, R.I.P Expressen.se skrev: "Svullo" hittad död Micke "Svullo" Dubois hittades i går kväll hängd i ett förråd. Exsambon Gitte Nilsson och hennes väninna gjorde den chockartade upptäckten. En stor fet känga upp i analen ska den svenska psykvården ha x( :bla

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

Blir så arg på fegisar som tar självmord, och dessutom inte gör det på nåt "snyggt sätt". Man vill väl inte att någon nära anhörig ska hitta en? Egoistiskt.

Men tragiskt...

Medlem sedan jan. 2000640 inlägg

Självmord handlar inte om feghet. Ibland orkar man bara inte mer (och "snyggt sätt" är nog det sista man tänker på då)..

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag gjorde ett mindre jobb med Micke 1998. Att han var en sån otroligt trevlig & sympatisk människa utanför scenen trodde jag verkligen inte.

Tragiskt att han är död nu, såg löpsedlarna på stan nyss & det kändes som vanligt inte bra att få dödsbud via löpsedeln..

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Mycket trist. :( De som pratar om feghet och egoism har förmodligen aldrig mått riktigt jävla dåligt.

"Svullo grisar vidare" måste vara den roligaste film som någonsin spelats in i detta land.

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

Mr Nils skrev:

Självmord handlar inte om feghet. Ibland orkar man bara inte mer (och "snyggt sätt" är nog det sista man tänker på då)..

Förvisso. Jag kände att jag lät hemskt elak.

Och Muskot, jag vet hur det är att må riktigt, jävla dåligt. :l

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

hmm, synd.

Kanske kan det få bägaren att rinna över och få Sverige att inse att sjukvården är ett skämt...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Verkligen tråkigt att Micke är död. Hörde en lång intervju med honom på radio för något år sedan och ha var en väldigt spännande person.

fridan skrev:

Blir så arg på fegisar som tar självmord, och dessutom inte gör det på nåt "snyggt sätt". Man vill väl inte att någon nära anhörig ska hitta en? Egoistiskt.

Det där var nog det kallaste jag läst på webForum någonsin. :(

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

OveRRidE skrev:

Synd bara att alla reagerar over psykvarden nar nagan kandis dor, men skiter fullstandigt i det nar det dagligen skrivs ut lyckopiller till var och varannan stackare som behover riktigt hjalp. Sverige i ett notskal.

Jag tycker det är lika sorgligt vem det än är. Det är klart kändisarna får lite mer uppmärksamhet, annars vore dom ju inte kända. Men det är synd att det inte finns varken tid eller resurser att hjälpa folk på riktigt, det är ju mycket sådär, dom skriver ut en burk piller bara och skickar hem folk.
Läste alla tre artiklar på Aftonbladet och det var ganska gripande. Det verkar som en hygglig kille som hamnade lite vilse. Jag kommer ihåg första vinylen nånsin jag köpte, samlade burkar så jag fick ihop 20 spänn att köpa "För fet"-singeln för, det var en ball låt det!
R.I.P Micke

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Tragiskt när sånt sker, oavsett vem det är.

Micke var ju så mycket mer än bara "Svullo", många som glömmer allt annat han har gjort.
R.I.P

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

fridan skrev:

Och Muskot, jag vet hur det är att må riktigt, jävla dåligt. :l

Då kan man ju verkligen fråga sig hur du kan tycka att det är egoistiskt och fegt att dö av psykisk ohälsa? :q Det är ju vad som i praktiken sker när någon tar sitt liv.

(Se detta inlägg som en tankeställare snarare än som startskottet till en diskussion.)

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

fridan skrev:

muskot skrev:

Då kan man ju verkligen fråga sig hur du kan tycka att det är egoistiskt och fegt att dö av psykisk ohälsa? Det är ju vad som i praktiken sker när någon tar sitt liv.

Mm.. kan bara hålla med... Jag vet hur det känns att må riktigt riktigt dåligt och jag kan bara tacka min familjs stöd att jag kunde ta mig upp. Jag vågar inte tänka på hur det kunde slutat om jag inte haft dem. Tack och lov behövde jag nu aldrig tänka så långt.
Tyvärr finns det väldigt väldigt många som inte har det stödet, och det handlar inte om att våga leva vidare utan om att orka. Människan är inte gjord för att klara allting själv, och psykvården är till för denna stöttning. Visst är det sorgligt och kan verka egoistiskt när någon tar livet av sig, trots att det kanske finns småbarn och allting med i bilden, men det är ju bara ett ännu större tecken på hur dåligt den här människan verkligen mår. :(

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Psykvården är en katastrof. Hoppas detta kan få någon där uppe (politiker) att öppna ögonen.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Det är svårt att beskriva hur tomt det känns nu, en svensk folkhjälte har gått bort :(

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

till er pappskallar som tycker att han var ego, självisk feg m.m.

Hans egna uppfattning var nog att han gjorde barnen en tjänst genom att ta sitt liv. Det är sjukdomens inverkan, och har inget med "feghet" att göra...

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Jag anser att folk tar självmord på grund av två olika orsaker...

Antingen för att man är så ledsen och utkörd att man inte känner att man orkar med livet eller för att man känner sig ensam och vill ha uppmärksamhet. Att ta självmord ger väldigt mycket uppmärksamhet!

Jag säger detta av egna erfarenheter. En kompis till mig försökte ta självmord för att han var så ledsen... Han spydde upp alla piller och sen säger han det till alla för att han antagligen vill ha uppmärksamhet. det var ett rent helvete hur man skulle hantera det och man mådde inte direkt bra själv :(

Dessutom så är det otroligt elakt av en peron att ta självmord när det finna nära vänner och släktingar. Hur känner de sig när detta har hänt?

Hur som hellst är det otroligt ledsamt för alla parter, men jag tycker mer synd om Micke Dubois nära och kära än om honom. Självmor är ett så "enkelt och fegt sätt att lösa allt på utan att tänka det minsta på sina och kära".

lilja skrev:

En kompis till mig försökte ta självmord för att han var så ledsen... Han spydde upp alla piller och sen säger han det till alla för att han antagligen vill ha uppmärksamhet.

Jag tror inte det handlar om att "vilja ha uppmärksamhet", snarare ett rop på hjälp. Det är skillnad...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker nog att det är lika fegt att dö av psykisk ohälsa som att dö av cancer.

Sedan säger man väl "ta sitt liv" eller "begå självmord".

Web-Tor skrev:

Sedan säger man väl "ta sitt liv" eller "begå självmord".

Hehe, tack - jag har också stört mig på det länge nu men orkade inte säga nåt... :)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Neeej :( :(

Medlem sedan dec. 20051 inlägg

stackars svullo!!!!! :(

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)