Anlitade en golvslipare för att fräscha upp mina utslitna trägolv.
Det är två golv, det ena är på 13m2 och det andra på 34m2.
Han sa att "inga problem, det blir 8200:-, (golvslipning & oljelackning)"
När han senare kom för att rekognocera visade det sig att det mindre golvet var på 18m2, jag hade tills då hunnit tänka igenom lite och av rent utrymmesmässiga skäl så kom jag fram till att jag endast ville ha det lilla golvet (18m2) iordninggjort + 2st trappor på vardera sex trappsteg, samt två bänkskivor i köket (som han sa att det slänger jag in i priset).
Häromdagen kom kom räkningen, över 17000:-
Så från att först ha varit 13m2+34m2 = 8200:-
Till att bli 18m2+två vanliga halvtrappor = över 17000:-
Hur går den matematiken ihop? Vad har jag för laga stöd att bestrida räkningen, och vart nånstans vänder jag mig?
(Själv tycker jag det är en hutlös och orimlig höjning, jobbar själv i verkstad med reparationer och där får vi inte överstiga 10% på prisförslaget utan att först meddela kunden.)
Du måste väl hat få ett specifik räkning där det står vad han tagiit betalt för?
Typ
Golvslipning 5 tim á priset
Trappsteg 10 tim á priset
och sen det andra som skulle göras, Men material plus omkostnader osv
Där borde du ju se hur det ligger till och e det något som inte stämmer så kontakta först företaget och fråga hur det kan komma sig att dom först sa 8200:- och sen blir det 17000:-
Skulle dom inte kunna förklara det så för du helt enkelt gå vidare...
Har du inget kvitto kan det bli lite jobbigt!
Annars är han skyldig att berätta för dig att priset blir förändrat, så att du har möjlighet att ändra dig. Osv..