"Kan du beskriva kyrkans/prästens agerande vid krissituationer, t.ex tsunamikatastrofen årskiftet 04/05, hur ni hjälpte människor i sorg"
Kanske?
red: Tråd rapporterad till moderator!
8 svar · 419 visningar · startad av UnConed
Hej.
Jag skall prata med en präst om ett par dagar gällande frågor om döden men jag har svårt att komma på någon bra fråga. Frågorna ska inte handla huruvida man kommer till himmelen eller inte utan snarare om hur präster hjälper människor att bearbeta sorgen efter att någon nära har dött osv.
Finns det någon som har en eller ett par bra frågor som man kan ställa?
"Kan du beskriva kyrkans/prästens agerande vid krissituationer, t.ex tsunamikatastrofen årskiftet 04/05, hur ni hjälpte människor i sorg"
Kanske?
red: Tråd rapporterad till moderator!
Antar att han menade att tråden var postad i fel forum, då du söker ett seriöst svar. :)
Ah, jag förstår. I vilket forum skulle jag eg. ha postat den då? Jag letade runt lite men hittade som inget som jag ansåg lämpligt.
Okej, my mistake:)
UnConed skrev:
Ah, jag förstår. I vilket forum skulle jag eg. ha postat den då? Jag letade runt lite men hittade som inget som jag ansåg lämpligt.
Inget att be om ursäkt för! :) Händer oss alla ibland, därför finns den underbara funktionen att man kan rapportera inlägg! :) Anledning till att jag skrev det var för att flera personer inte skulle rapportera, dvs folk som uppmärksammade samma sak som jag ska veta att återgärd är vidtagen!
10-4