webForumDet fria alternativet

Döden

Småprat

8 svar · 419 visningar · startad av UnConed

Medlem sedan jan. 2002307 inlägg
Frågan#1

Hej.
Jag skall prata med en präst om ett par dagar gällande frågor om döden men jag har svårt att komma på någon bra fråga. Frågorna ska inte handla huruvida man kommer till himmelen eller inte utan snarare om hur präster hjälper människor att bearbeta sorgen efter att någon nära har dött osv.
Finns det någon som har en eller ett par bra frågor som man kan ställa?

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

"Kan du beskriva kyrkans/prästens agerande vid krissituationer, t.ex tsunamikatastrofen årskiftet 04/05, hur ni hjälpte människor i sorg"

Kanske?

red: Tråd rapporterad till moderator!

Ah, ja. Bra idé!

"red: Tråd rapporterad till moderator!" ?

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Antar att han menade att tråden var postad i fel forum, då du söker ett seriöst svar. :)

Ah, jag förstår. I vilket forum skulle jag eg. ha postat den då? Jag letade runt lite men hittade som inget som jag ansåg lämpligt.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Övriga frågor :)

Okej, my mistake:)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Tråden flyttad från Caféet

mvh magnusfeldth, moderator

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

UnConed skrev:

Ah, jag förstår. I vilket forum skulle jag eg. ha postat den då? Jag letade runt lite men hittade som inget som jag ansåg lämpligt.

Inget att be om ursäkt för! :) Händer oss alla ibland, därför finns den underbara funktionen att man kan rapportera inlägg! :) Anledning till att jag skrev det var för att flera personer inte skulle rapportera, dvs folk som uppmärksammade samma sak som jag ska veta att återgärd är vidtagen!

10-4

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)