webForumDet fria alternativet

Salsa & House

Musik

5 svar · 338 visningar · startad av Melea

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg
Frågan#1

Tjenamors!

Kanske fel ställe att fråga på, men någon salsa/house-lirare måste det ju finnas på webForum.
Jag behöver alltså bredda min skivsamling. Känner att det börja tryta när det gäller att få fram namn, så förbaskat mycket kommersiell musik nu för tiden.
Det jag huvudsakligen lyssnar på nu är väl mest

• Cafe del mar
  • Ibrahim Ferrer (Buena vista social club-snubben)
  • Buddah bar
  • Saint Germain

Tips någon?

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Hmm, känner inte till artisterna som du nämner utom Ferrer som jag dock inte kommer ihåg stilen på ;) ... Alltså med salsa/house menar du någon sorts latin house som Junior Jack eller dylikt?

Ja, alltså, det är väldigt blandat.
Det blir väldigt mycket cubanskt, inhemskt, som är sjukt skönt. Sen Buddah Bar är ju en club i Paris där en snubbe gör house av sydvästasiatisk musik, också väldigt bra.
Ska kolla upp Junior Jack i eftermiddag, sökte lite på google och det ser riktigt bra ut.

Det jag söker i allmänhet är house, fast med mycket salsa och lite jazz. :)

Ok :) JJ är nog åt rätt håll isf. Mkt jazzig latinsk stil där. Sen har jag även ett par andra artister som jag inte kommer på namnet på just nu. Det är en kompis som lyssnar på mer house åt detta håller. Återkommer. ;)

R/ tre junior jack låtar jag tror du skulle gilla är: 1. Roots, 2. E Samba 3. Hola

De finns alla på albumet Trust it.

Shyrrans! ;)

Oj, hade visst glömt att svara ;)

Jo iaf. Frågade runt lite och det enda jag direkt lyckades få ut var artisterna Mambana och Afro Angel. Annars är det som jag vet junior jack låtarna som jag nämnde ovan.

r: av Mambana skulle en låt heta Libre som var bra tydligen...

512 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
355 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
364 ms — ändringar (db)