Min iPod har lagt ner totalt och jag tänkte få den fixad på garantin. Går in på Apples hemsida, efter en stunds letande hittar jag till "Request Service Online", fyller i uppgifter, märker att jag måste ha ett Apple-ID, försöker skapa ett ID, får felmeddelande och ledsnar. Något fält är felaktigt men ingen som helst indikation på vad. Provar byta diverse grejer, inklusive användarnamnet. Ger upp och dagen därpå försöker jag igen men samma fel, tills jag provar ett väldigt udda användarnamn, då gick det helt plötsligt.
Äntligen kanske jag kan få iväg min Request. Fortsätter i formuläret och vid sista bekräftelsen på repair-service så får jag en hel del SQL-fel presenterade i ett par popup-rutor. Klickar bort dom och då står det "Tack för ....". Min begäran finns listad och det står att jag ska få ett mail med instruktioner inom ett par minuter. Nu har det gått 12h utan något mail. Jag kan inte heller försöka göra en ny begäran eftersom det redan finns en med detta serienummer. Inte heller hittar jag vare sig en mail-adress eller ett telefonnummer att ringa.
Hur brukar det gå till vid begäran om reparation? Bör jag ha fått ett mail? Vart vänder jag mig isåfall om jag inte fått något? Börjar ledsna ordentligt på att irra runt på apples hemsida. :x