webForumDet fria alternativet

Vandalisering på McDonalds

Småprat

69 svar · 2 307 visningar · startad av Erik Juhlin · sida 3 av 4

Frågan, av Erik Juhlin

Jag och en kollega sitter och jobbar över. I samma byggnad (Knutpunkten) finns McDonalds och går vi ut på vår fikaterass så kan vi kolla ner där. Nu för några minuter sen hörde vi helt plötsligt ett jäkla liv där nerifrån. När vi kollade ner såg vi 10-20 stycken svartklädda maskerade personer som höll på att vandalisera, slänga ner stolar och annat från McDonalds. Sen drog de bara vidare. Nere p

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

joel_joel88 skrev:

Men om det var invandrare som låg bakom det på mc donalds, så skulle jag till största sannolikhet tro att det var muslimer...

Är väl ganska fastställt att det inte var invandrare utan danskar på besök i Sverige.

Ta det inte personligt, men du verkar vara helt blåst.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

joel_joel88 skrev:

Många tycker att detta är en idiotisk slutsats och att jag går på teorier som jag saknar statistik på.

Yep, jag är en. Tycker dina inlägg känns omotiverade i den här tråden också, de skulle passa bättre någon annanstans. Jag har uppfattat det som att den här tråden handlar om danska vänsteraktivisters alt. hobbydemonstranders vandalisering av McDonalds.

För övrigt, varför finns det inga demonstrationer arrangerade av mittenextremister? Då skulle man ju kunna protestera mot både dumma höger- och vänstergrejer samtidigt! :i §e

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

joel_joel88 skrev:

Många tycker att detta är en idiotisk slutsats och att jag går på teorier som jag saknar statistik på.

Fan vad märkligt.

Har du inte sett Faktum? Största gruppen (~40%) av alla "kriminella invandrare" är... danskar, norrmän och finnar.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

muskot skrev:

Skadegörelsen var idiotisk och har flyttat fokus åt helt fel håll, jag kan inte tänka mig att någon som engagerar sig och arrangerar en demonstration mot nazism blir nöjd och glad när något sådant händer.

Det värsta av allt är att det lägger oärligt bränsle på elden för den hysteriska vänsterhatande moderatpretto-högern som tar första bästa chans att likställa varenda vänsterdemonstration, oavsett inriktning, med ligism. Både i den här tråden och utanför.

Sen finns det ju dem som hellre ser högerextremister i demonstrationer på våra gator, än vänstern, men såna ska man ju bara försöka ignorera. :OO

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Erik Juhlin skrev:

joel_joel88 skrev:

Men om det var invandrare som låg bakom det på mc donalds, så skulle jag till största sannolikhet tro att det var muslimer...

...

Ta det inte personligt, men du verkar vara helt blåst.

Kan inte annat än hålla med.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

joel_joel88 skrev:

Det vi vet om vandalerna är:
1. Dom var vänsteraktivister
2. Dom var från Danmark

Och så har vi nu helt plötsligt punkt 3 också som du har hittat på alldeles själv:
3. Dom var muslimer

joel_joel88 skrev:

De flesta rån, överfallsrån...görs av människor med utländskbakgrund,

Det där är inget annat en ren lögn. De flesta rån görs av svenskar med svensk bakgrund.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Web-Tor skrev:

De flesta rån görs av svenskar med svensk bakgrund.

Källa? :)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

caze skrev:

Källa? :)

Brottsförebyggande rådets rapport "Invandrares och invandrares barns brottslighet".

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Vatos Locos skrev:

Ex. va fan har Mcdonalds med Kristallnatten att göra, måste ha skolkat när jag den historie lektionen va.

...och du skolkade på svensklektionerna. ;)

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Blåst vet jag inte om jag är, men jag gör nog dumma uttalande.

Håller med att jag skrev detta i denna tråd.
Men entligt mina egna "iaktagelser" så är det mycket invandrare som begår brott.
Oavsett om det är danskar, norskar, finnar, syrier, turkar osv... så ska dom få sitta i fängelse i sitt eget hemland, inte här. Varför ska Sverige lägga en massa pengar på dom.

Jag känner en som har suttit i fängelse och jag citerar vad invandrarna hade sagt till han...

"Vi tycker att det är bra i Svenska fängelsen. Här får vi mat och logi. Bättre att sitta här än i våra hemland där vi verkligen straffas."

Medlem sedan juni 200558 inlägg

joel_joel88 skrev:

frida skrev:

Orkar du utvecka din teori..?

Jag kollar ofta på efterlyst,

ajdå, bara en sån sak

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Amen yeah, så här var det!

Det var ett gäng invandrade muslimer som även var vänsterextrimister och samtidigt judar och lite annat smått och gått som verkar vara sämre, beväpnade med gatustenar (Amen yeah, det är juhe det röda blocket vi snackar om, fler gatustenar åt folket) och ovårdat yttre. Så dom valde att slå sönder McDonalds! Varför är ni så upprörda för? Låt invandrarkidsen få växa upp i fred.

Det är ju ingen som klagar på dom Svenska kidsen när dom leker i sandlådan, då tycker jag det är orättvist att folk bråkar med McDonalds vandalerna.

Man behöver inte börja gråta för att dt är lite mer kulturell aktivitet bland invandrare.

Och svar till Er alla: Invandrarna står för all brottslighet i Sverige, vi är inte överrepsenterade, snarare underrepresenterade. (Tack Mofasa @ BRÅ). Vi är med på Efterlyst för att underhålla Er Svenskar, osen blir ni griniga också? skärpning nu.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

joel_joel88 skrev:

Jag känner en som har suttit i fängelse och jag citerar vad invandrarna hade sagt till han...

"Vi tycker att det är bra i Svenska fängelsen. Här får vi mat och logi. Bättre att sitta här än i våra hemland där vi verkligen straffas."

Okej, kom ur My Little Pony-landet nu och in i verkligheten, så du kan läsa vad folk skriver i den här tråden istället för att hålla på som du gör nu.

Om det sitter en klumpigt vaggad invandrare och säger att han trivs i fängelse i Sverige, låt han sitta där då isåfall. Han är fortfarande inte alla brottslingar, och hans typ står fortfarande inte för de flesta brotten. Skärp dig.

Det är ett faktum att majoriteten av invandrade fängelsekunder är invandrade från Norden, och jag har för mig att finnar har störst andel av dem alla. Tror du att finska fängelser verkligen är så mycket värre än svenska? Danska eller norska kanske?

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

En polare till mig som sitter inne just nu för grov misshandel, där har det aldrig varit snack om logi o mat. Han softar och spelar Back Gammon med Tony Ohlson (stavning?). Eller gjorde, dom flyttas omkring hit o dit med jämna mellanrum.

Fast han är dock halv italienare / halv svensk, men född i Italien men uppvuxen i Sverige med Svenskt namn.

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

joel_joel88 skrev:

Tyvärr så tror jag att muslimerna vill göra Sverige mer "muslimiskt". x(
Ju mer muslimer ju mer problem tror jag det kommer bli i Sverige.

???.... Ja just ja! Du är ju från Vålberg! ;)

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

joel_joel88: Snälla, spela inte världsvan eller något. Angående din sista punkt: det är väl den enda som är lite vettig, för jag är nämligen för att en säg irakier ska få sina fingrar avbrutna om den stulit något, jag skiter faktiskt i hans straff i hans hemland. Men sen har jag ju sagt detta förut: svenska polisen är för snäll, och även vårat system för straff. Men om vi också började med lite brutalare sätt att bestraffa idioter till folk på kanske de kunde få sitta kvar i Sverige. Då kanske vi t.om. kunde ta hit Saddam! :i

Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med magnusfeldth alternativt forumledare@webforum.nu.

magnusfeldth
Moderator, webForum

unkdor skrev:

???.... Ja just ja! Du är ju från Vålberg!

Haha, alla är faktiskt inte rasister eller nazister i vålberg. Det är väl ca 4-6 blöjnassar ;)

MagnusFagstrom...jag tror inte att alla utlänningar är muslimer. Det var ett dumt exempel som jag tog. När jag säger utlänningar så menar även Norskar, finnar, danskar, you name it.

Varför skrev du muslimer då?

Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med magnusfeldth alternativt forumledare@webforum.nu.

magnusfeldth
Moderator, webForum

Jag tog som exempel, magnus! ;)

Heh, killen med glimten, joel! ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)