webForumDet fria alternativet

Undertexterna på Discovery Channel

Småprat

16 svar · 1 007 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag läste precis medialabs tråd där han klagade på osynkat ljud på tv3. Då slog det mig att jag måste fråga om Discovery Channel.

Varje dag när jag tittar på den här kanalen så är det problem med textningen. Den är inte osynkad, men oftast så försvinner textningen helt. Ibland kommer den tillbaks. Ligger där i några minuter sen försvinner den igen. Det är likadant för min fars Comhem som hemma hos morsan där vi kör med CanalDigital och Boxer.

Är det någon annan som har reagerat över det här? Finns det någon lösning? Discovery är ju en given favoritkanal så om det här gick att lösa så skulle jag bli jätteglad... :)

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Det finns ingen lösning förutom att Discovery Channel löser det, Alltså du kan inte lösa det själv...

Sen får du nog leta länge innan du hittar en kanal med mer felstavningar...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Med digitaltv stänger man av textningen ;)

Tengblad skrev:

Med digitaltv stänger man av textningen ;)

Hur menar du?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ja alltså jag kan stänga av textningen i min digitalbox så slipper man den helt.

Tengblad skrev:

Ja alltså jag kan stänga av textningen i min digitalbox så slipper man den helt.

Jaha, men det var ju inte direkt det jag ville göra...Jag vill ju ha text. Fungerande text. Inte text lite då och då när det passar kanalen. :p

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Jag har också märkt det där, något störande.... :l Fast jag har bara Discovery Mix. Men jag tror det är samma på alla de Disc-kanalerna.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Kan även jag verifiera att Discovery strular hos mig också.

Shit! Boxers kundsupport var snabba som attans!

Fredrik @ Boxer.se skrev:

Hej Daniel!

Haken är att programbolaget i England som sköter textningen åt oss har problem just nu, det märks inte bara hos oss utan även hos Comhem, UPC och resten av operatörerna som tillhandahåller kanalen. Vi hoppas på en lösning inom kort.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Även Discovery hos oss, på MKB's nät i Malmö, har kaiko textning.

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Texten är även borta hos mig :(

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Fredrik @ Boxer.se skrev:

Vi hoppas på en lösning inom kort.

Inom kort? Jag har haft det där problemet i flera veckor :OO

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag har haft det problemt i månader.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Sen jag sag pa Discovery for forsta gangen har det varit problem med textningen.

Plotsligt blir det norska eller danska, sen blri det osynkat, textningen kommer under reklamen for andra program osv.

Sa har det varit i manga ar. Sa att det skulle vara ett problem just nu...

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Just ja, det roligaste var härom veckan när Paul Sr och JR Teutel dubbades på Italienska :L

celia, ja, problemet har väl funnits på Discovery åtminstone ett år. Men om supporten vill få det till nåt temporärt så fine... :e

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

På tal om det brukar det vara undertexter från nån helt annan kanal på Cartoon Network nu för tiden. Det blir konstigt när de textar Tom & Jerry som nåt vildmarksprogram.. :) Bara jag eller vanligt fel? (Kabelvision)

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)