webForumDet fria alternativet

Så ser han ut som våldtar

Medier & press

26 svar · 1 453 visningar · startad av Bire

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Frågan#1

Ok, detta är en AB-artikel: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,726204,00.html

ungefär hälften av de misstänkta våldtäktsmännen i brottsstatistiken är invandrare eller har minst en invandrad förälder.

Det finns en myt att svenska kvinnor blir våldtagna av utländska män. Så är det inte

Tid för eftertanke.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Har varit så mycket våldtäkter nu det senaste(som publicerats i media) så man blir illa till mods. Har mängder av män tappat fattningen totalt i vårt land?! :l Våldtäkter sker även hemma hos folk på vanliga fester! Liksom va fan...!!! :x

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Nej men det är väl att det uppmärksammas nu i och med det vita bandet (tror det är det vita?), precis som bröstcancer uppmärksammades med det rosa bandet osv. Det är nog lika mycket hela tiden, bara att nu... uppmärksammas det.

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Bire skrev:

Tid för eftertanke.

Kloka ord har sagts i nedanstående tråd. Se om du kan absorbera en del av den visdomen så behöver du inte anstränga dig så mycket med dina egna eftertankar.

http://www.webforum.nu/showthread.php?t=133967

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Ett tips för den som söker efter svaret: En riktig våldtäktsman, en bok om samhällets syn på våldtäkt av Katarina Wennstam.

Det är en bok alla borde läsa, där förklaras medias vridna syn på detta och väldigt mycket mer.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

KoTTeN skrev:

... Det är en bok alla borde läsa, där förklaras medias vridna syn på detta och väldigt mycket mer.

Media må ha en vriden syn, men den är F-N så mycket mer vriden hos våldtäcktsmännen! x(

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Håller med om att boken om våldtäkter, som ovanstånde nämnde är väldigt bra.

Men att Professorn säger att man hellre polisanmäler någon för våldtäkt om det är kulturella skillnader, är enligt mig rent bullshit! Jag tror snarare att det kan vara tvärtom att tjejer är rädda för att anmäla folk med utlänsk härkomst för att de är rädda för att bli förföljda. Att släta över detta problem med att säga att det är på detta vis är inte speciellt professionellt av en professor. Anser jag.

Jag menar inte att muslimer och andra med en annan tro är våldtäktsmän. Så är det säkerligen inte. Det är ju bara en så liten del av befolkningen som är av sådan natur, även när det gäller personer med invandrarbakgrund. Men allt jäkla hyckleri gör mig irriterad! De är överrepresenterade och så är det, men att komma med det argument som professorn gjorde det tycker jag är helt fel!

Jag tror det kanske kan vara så att anledningen till att det är överrepresenterade i brottsstatistiken vad det gäller våldtäkter kan ju bero på att det har det väldigt svårt att komma in i det svenska samhället, jag tror mer på detta än att man hellre anmäler någon hellre som inte har samma kultur.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Vilken ras de an ma ha sa ska de lida till dods.

Okkido skrev:

Raser?

Agneta Sjödin sa någon gång på Noll rasism(tv4) "Den enda ras som finns det är mänskligheten" ;)

meza skrev:

Jag tror det kanske kan vara så att anledningen till att det är överrepresenterade i brottsstatistiken vad det gäller våldtäkter kan ju bero på att det har det väldigt svårt att komma in i det svenska samhället, jag tror mer på detta än att man hellre anmäler någon hellre som inte har samma kultur.

Där tror jag du slog rätt på spiken. Invandrare HAR svårare att komma in i vårat samhälle och hamnar i större delen i problem jämfört med helsvenskar svenskar. Därav syns de mer i statistiken än svenskar. Inte p.g.a. religionen och traditioner, för det finns ingen religion som uppmanar till våldtäkt.

Det tycker jag ar bullshit. Att man tagit bort 'ras' och infort 'etnisk grupp' istallet kanns bara lojligt, skulle det vara en losning pa att bli av med rasismen?

Okkido skrev:

'

Jag skulle vilja gå steget längre, och låta dom nästintill lida till döds. Få dom att förstå hur fel dom gjort, plocka ner dom i molekyler. Låt dom förstå deras fel. Bygg sedan ihop dom igen, låt dom visa att dom kan och vill göra rätt för sig, låt dom återbetala till samhället och de offer för det dom gjort. För ingen tjänar i längden på att avliva dessa, trots allt så gör nästintill en femtedel av den manliga befolkningen någon form av våldtäkt under sitt liv.

KoTTeN skrev:

'

Jag skulle vilja gå steget längre, och låta dom nästintill lida till döds. Få dom att förstå hur fel dom gjort, plocka ner dom i molekyler. Låt dom förstå deras fel. Bygg sedan ihop dom igen, låt dom visa att dom kan och vill göra rätt för sig, låt dom återbetala till samhället och de offer för det dom gjort. För ingen tjänar i längden på att avliva dessa, trots allt så gör nästintill en femtedel av den manliga befolkningen någon form av våldtäkt under sitt liv.

Att en femtedel av befolkningen skulle begått någon form av våldtäkt skulle ju va intressant om du kan referera till någonting som tyder på detta.

KoTTeN skrev:

'

Att lata han se hur fel dem har ger inte tjejen livslusten. Enda sattet jag kan se hur de kan aterbetala till samhallet ar genom att bega sjalvmord/ lata nan stena dem till dods. Jag staller garna upp.

Okkido skrev:

Att lata han se hur fel dem har ger inte tjejen livslusten. Enda sattet jag kan se hur de kan aterbetala till samhallet ar genom att bega sjalvmord/ lata nan stena dem till dods. Jag staller garna upp.

Det var ungefär så jag också tyckte, tills jag läste boken jag skrev om ovan. Då insåg jag att problemet är så mycket svårare att lösa.

Det ar ett svart problem, gjort ar gjort och kan aldrig tas tillbaka.
Losning pa det, ja, ni vet vad jag tycker...

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Som PersianBulldog påpekade pågår det redan en politisk diskussion om detta: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=133967

Lås denna tråd?

Aftonbladet skrev:

Rubrik: "Så ser han ut som våldtar"

Det är ett välkänt faktum att massmedias rubriksättare bör tas till veterinären en sista gång.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Individen skrev:

Aftonbladet skrev:

Rubrik: "Så ser han ut som våldtar"

Det är ett välkänt faktum att massmedias rubriksättare bör tas till veterinären en sista gång.

:)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

För övrigt, var det nån som såg Dr Phil igår?
Handlade om en 19-åring som hade förgripit sig på sin lillasyster.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

nitro2k01: Handlar ju inte om etnisk bakgrund, bara något som är sjukt jävla fel, även om jag förstår vad du menar.

Vad ska vi tänka på?

För övrigt: skär av bollarna på'na och mata honom med dom. Jävla svin.

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)