Varför har vissa spel så hög FPS osv, vad jag förstått märker man inte skillnad på FPS över 24? Varför vill folk ha 100 Fps i CS exempelvis? Visst flyter bättre, men ögat uppfattar det ändå inte?
10-4
5 svar · 544 visningar · startad av M.Cheraghi
Varför har vissa spel så hög FPS osv, vad jag förstått märker man inte skillnad på FPS över 24? Varför vill folk ha 100 Fps i CS exempelvis? Visst flyter bättre, men ögat uppfattar det ändå inte?
10-4
Om du tycker att det flyter bättre så märker du väl skillnaden?
Vart har du fått 24 från? det är ett "minimikrav", nog kan ögat skillna på 24FPS och 85FPS.
frankof skrev:
Om du tycker att det flyter bättre så märker du väl skillnaden?
Vart har du fått 24 från? det är ett "minimikrav", nog kan ögat skillna på 24FPS och 85FPS.
Jag tog fel på 24 och 30 :) My bad.
Okej, så ni påstår att det är en myt? :e
Ja, en myt, högre är bättre, dock kör jag i regel med v-sync på, vilket gör att fps capas vid 85Hz, dock inte aktiverad vid benchmark ;)
Jag införskaffa TFT för ett tag sedan, men när det handlar om extrem gaming och det ska flyta utan problem så är de äldre CRT att föredra i nuläget, TFT kommer mer och mer. Tycker även det är ljuvligt att kolla på en TFT-monitor! :)
Tycker även att det är mycket bättre att kunna ha TFT med tanke på vikt och storlek på CRT. Men innan TFT/Plasma ersätter CRT(om det nånsin gör det) så bör pris samt liknande prestandaförmåga uppnås som CRT har i dagsläget, går nästan inte att köpa en kass CRT idag av modern modell.