webForumDet fria alternativet

Låttitel - vissling

Musik

8 svar · 1 032 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

Eftersom så många fått hjälp här så måste jag slänga in en fråga jag med.

Visst, det har kommit många vissellåtar på detta år men nu gäller det den senaste.
Jag har varit in på P3 men då jag inte har någon aning om varken artist eller låttitel eller vad den kan tänkas heta då jag bara lystrat till visslingen.

Någon som kan lista upp några låtar?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

En låt som bara består av visslingar eller en låt som innehåller visslingar (i så fall kan det vara idé att beskriva den lite bättre)?

Jag tror att det bara är visslingar i refrängen, så sång är jag till 50% säker på.
Har bara hört den 3-5ggr senaste 2 veckorna på P3.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Språk, musikstil?

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

nästa gång du hör den, notera tidpunkten och kolla efter nån timme i låtlistorna på p3 :) de är jättesnabba med att uppdatera dem :)

Muskot - Tror det är pop av nåt slag.

hopparn - jo jag är flitig användare av deras arkiv. Tycker att det är en superbra tjänst som de har.

Jaja, jag får leta vidare. Men komer ihåg sist jag hörde den att jag skulle samla på mig alla vissellåtar eftersom det har kommit en del sånna nu de senaste månaderna.

Men hör ni nån låt med vissling i, skriv gärna upp tid o datum, ev om ni ser/hör vad den heter. Är ju så svårt att förklara...*suck*

Medlem sedan juli 2002688 inlägg

Får mig att tänka på Nik Kershaw - The Riddle, varav flera remixer har visslingar. Var själv på jakt efter den under lång tid förut.

Får kolla upp det, men jag har bara hört den i max 4-5veckor.

Jaja, nu har man hört låten iaf, dock fick jag skriva till P3 då de inte lade upp programmets låtlista.
Låten jag sökte var: Bob Sinclar & Gary Pine - Love Generation

Dock var inte låten den jag trodde den var.... men men.

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)