webForumDet fria alternativet

Kan någon förklara detta för mig?

Småprat

8 svar · 543 visningar · startad av bymarie

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg
Frågan#1

Efter att ha kollat på Stockholms lokalnyheter nästan varje morgon så kan jag bara inte förstå en sak.
Varför visar man Gotlands väder? Jag kan bara för mitt liv inte förstå det, Gotland ligger ju inte direkt i närheten av Stockholm?

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

bymarie skrev:

Efter att ha kollat på Stockholms lokalnyheter nästan varje morgon så kan jag bara inte förstå en sak.
Varför visar man Gotlands väder? Jag kan bara för mitt liv inte förstå det, Gotland ligger ju inte direkt i närheten av Stockholm?

Har gotland en egen lokal tv-station?
Annars vore det ganska logiskt att om dom får sthlms sändningar så är vädret med där :) Eller inte, då gotland inte har sthlm närmast rent geografiskt sett.
Annars är ju gotland ett väldigt vanligt resemål bland 08-orna om inte jag förståt det helt galet. Inte såhär års kanske men på somrarna.

Medlem sedan feb. 200480 inlägg

Det stämmer att Gotland inte har någon egen lokal TV-station, i alla fall när det gäller TV4. Så när det är lokala sändningar får vi in TV Stockholm.

Medlem sedan apr. 200373 inlägg

På sommaren ÄGS Gotland av massa stockholmare så det är väl bara för att inte behöva flytta om rutinerna på nyhetsredaktionen de gör så :)

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Nej det ar for att vi inte har nagon egen lokaltv-station har....

Medlem sedan apr. 200373 inlägg

colione skrev:

:) det var en pik, men ber om ursäkt, Gotland har iaf Keno-inspelningarna :) om de inte har centraliserat det oxo ...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Ej heller åäö vad det verkar. :)

Edit: Nu läste jag i en annan tråd att colione är temporärirländare, så möjligen finns å, ä och ö trots allt på Gotland! :)

Medlem sedan feb. 200480 inlägg

emil_ad skrev:

På sommaren ÄGS Gotland av massa stockholmare så det är väl bara för att inte behöva flytta om rutinerna på nyhetsredaktionen de gör så :)

Jag tycker det intressanta är hur stor mängd TV-program som spelas in på Gotland under sommaren. Men det skulle jag gissa beror på att TV-människorna vill kombinera sitt arbete med en semester på denna vackra ö. ;)

@nders skrev:

så möjligen finns å, ä och ö trots allt på Gotland! :)

Jo då, nog finns de. Men jag antar de inte är helt lätta att upptäcka då de inte låter som fastlänningar är vana vid. :)

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

Jag tror att anledningen är att visa Stockholmarna att det finns en värld utanför tullarna. De börjar dock i liten skala med att visa Gotland först. Allt enligt principen: Långsam tillvänjning ;)

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)