webForumDet fria alternativet

Hur stör man bäst?

Småprat

16 svar · 839 visningar · startad av nkrantz

Medlem sedan apr. 2002830 inlägg
Frågan#1

(Det är faktiskt en seriös fråga)

Jag har under de senaste dagarna blivit otroligt störd av mina grannar ovanpå. Helst vill jag slippa att gå upp och klaga, utan jag hade istället ge igen med samma medicin §jr

Att störa en granne under är ju inte så svårt, men hur gör man med den ovanpå?

Kreativa förslag önskas! :D

// Nippe

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Det e nog bäst att gå och prata med din granne, För annars riskerar du ju att även störa dina andra grannar runt om kring dig, Och då blir dom störda av dig och sen måste dom ge igen och snart börjar alla störa alla...

Sen blir det inga mer fester ute på gården ;)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Sätt upp en baslåda i taket och en tjock matta på golvet så inte grannen under störs så mycket kanske :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

När grannarna ovanför oss störde spelade vi musik högt som fan i lägenheten. Då tror jag att de förstod för det var tyst i flera dagar efteråt sen.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Känns inte som rätt metod. Ta ett snack först.

Medlem sedan apr. 2002830 inlägg

Har har en nattklubb under mig, så det blir mycket svårt att störa de under ;)

Esen och Lasp har ju nog tyvärr rätt, men jag tror att jag ska testa musikknepet först för att se om de förstår min poäng, och jag kan ju alltid skylla på att ljudet från klubben går igenom ;)

Enda problemet är väl att jag inte har någon baslåda som duger... Men det är ju problem som mycket enkelt går att lösa ;)

Andra förslag?

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Håller med Lasp. Det känns lite pubertalt med en sådan åtgärd.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

om du för ett jävla liv, hur kan du då ha rätten att klaga på din granne???

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Varför inte göra enligt den klassiska modellen. Testa en Jürgen. Banka i taket när dom stör!

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

nkrantz skrev:

Helst vill jag slippa att gå upp och klaga, utan jag hade istället ge igen med samma medicin §jr

Pröva Revenge CD §e

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

Om du "ger igen" är du ju inte bättre själv, och riskerar, som sagt, att folk stör sig på dig med.

Prata med hyresvärden el dyl om du inte vill gå upp och prata direkt med grannarna. Eller lägg en lapp i deras brevlåda.

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Kissa i brevinkastet.

Medlem sedan apr. 2004206 inlägg

Eller varför inte bajsa i brevinkastet...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Farsan tog en planka en gång och la mot taket sen tog han en hammare och hamrade som en besatt. Haha, det måste ekat som fan i lägenheten över vår. :e Det fungerade jättebra! Men se till att du använder en jämn planka, för vi fick märken i taket efteråt. :OO

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

altså bara för dom stör dig ger det inte dig rätten o störa alla andra
ganska sjlviskt tänkt Ring störnings juren istället så får dom lite böter

Medlem sedan maj 20021 558 inlägg

Hey, vi bor väl i djungeln?

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Tycker det är ganska fjantigt o hålla på o get tillbaka (Öga för öga Tand för tand o hela världen blir blind)

Själv blir ja ofta störd av grannarna ovanför men de får ja tåla spela rätt bra jag med så har inget att komma med ..

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)