webForumDet fria alternativet

Anime-tips?

Småprat

7 svar · 313 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

Har plötsligt fått mer fritid över, så jag är intresserad av att höra vad folk tycker är sevärt i animeväg, både serier och filmer.
Vad har ni sett? Vad var bra och vad var dåligt? Det måste ju finnas fler wF-are än jag som gillar anime. :bire

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag har Akira, Ghost in the shell, Spirited Away sedan har jag sett Urotsukidoji och några fler. Lite ballt, det finns en box med 5 filmer i eller så som jag skulle vilja ha! den kanske vore nåt...

ikväll ska jag nog titta på House of flying dagger, ingen anime, men japansk iaf :)

lagt till Spirited Away som någon skrev

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Scrapped Princess (Sukurappudo purinsesu) tycker min brorsa är bra. Själv har jag ingen som helst erfarenhet av anime.

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Spirited Away, My Neighbour Totoro, Laputa, Princess Mononoke (iofs kan man lika gärna skriva 'valfritt av Miyazaki'), Appleseed, Ghost in the shell, Akira, Full Metal Panic (serie) är ett gäng bra filmer och serier.

Hmm, ok. Jag hoppades på lite fler svar och fler favoriter... :l

Mina egna favoriter är iaf Juuni Kokki (12 Kingdoms), Neon Genesis Evangelion samt Grave of the fireflies. Ska gå och se den där nya filmen, Det levande slottet, på bio nån dag också. :)

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

Den vill jag med se, men det verkar som att de inte ska visa den på SF här längre. stod som kommande förut. var visserligen ändå den förstörda versionen, dvs svenskt tal, så det hade ju inte gått att se ändå... :(

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

Fia skrev:

Hmm, ok. Jag hoppades på lite fler svar och fler favoriter... :l

Mina egna favoriter är iaf Juuni Kokki (12 Kingdoms), Neon Genesis Evangelion samt Grave of the fireflies. Ska gå och se den där nya filmen, Det levande slottet, på bio nån dag också. :)

Juuni Kokki är ju en helt underbar serie. Har inte sett klart den än men älskar det jag sett hittils. Gillar du Juuni Kokki så borde du kasta ett öga på "Vision of Escaflowne". Också en helt fantastisk serie även om den är lite trögstartad. Är lite av en blandning på "Juuni" och "Evangelion" Tror den är på 27 avsnitt eller något i den trakten.
Mina personliga favoriter alla kategorier är ändå "Berserk" och "Record of Lodoss Wars". :) Gillar du medeltida fantasy så finns det absolut ingen bättre serie än den sistnämda. Lodoss Wars finns i 2 versioner. OVA-serien är på 13 timmar (om jag inte minns fel) och "tv"-serien är på det dubbla. Rekomenderar OVA-serien i första hand.

visslaren skrev:

Princess Mononoke

Såg den för några veckor sedan och gillade den skarpt. Lite väl mycket feminism för min smak men ändå. ;)

visslaren skrev:

Den vill jag med se, men det verkar som att de inte ska visa den på SF här längre. stod som kommande förut. var visserligen ändå den förstörda versionen, dvs svenskt tal, så det hade ju inte gått att se ändå... :(

Den går på Sandrews här i Uppsala. Du får nog passa på om du gör en utflykt till en annan stad och hälsar på. :l

Winterlord skrev:

Juuni Kokki är ju en helt underbar serie. Har inte sett klart den än men älskar det jag sett hittils. Gillar du Juuni Kokki så borde du kasta ett öga på "Vision of Escaflowne". Också en helt fantastisk serie även om den är lite trögstartad. Är lite av en blandning på "Juuni" och "Evangelion" Tror den är på 27 avsnitt eller något i den trakten.

Ooh, precis vad jag ville höra! :bire Trögstartad gör inget, huvudpersonen i Juuni Kokki var minst sagt trögstartad hon också! ;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)