webForumDet fria alternativet

Kritik och hjälp med låt.

Musik

15 svar · 591 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Jag har börjat med ett nytt projekt där jag ska sätta göra lite relaxlåtar. Jag har börjat med en låt som visar lite genre på det hela. Jag behöver nu lite kritik på denna... Visserligen bara 1 minut än så länge.

Just nu använder jag nästan bara "riktiga" intrument. Finns det några andra ljud som är bra att använda i relaxlåtar som ni gillar? Olika atmosfärer eller annat?

Lyssna...

r: Någon som har ett havs-sample med vågor som antingen slår eller bara låter lite ... ?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Helt ok låt!

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Man blir ju sömnig av den! :i ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Tycker det låter kalas, lyssnar en hel del på relaxmusik. Enigma är väl kanske lite av det ultimata i den genren. Akustisk gitarr borde funka, piano, vatten som du nämde själv osv.

Färdig.

Sås. Har jobbat lite mer och fått fram en färdig låt som är lite mer än 4 minuter. Jag saknar fortfarande något sorts vattensample men det får va ;)
Tyvärr har jag ingestans att lägga upp den så jag drog ner den till lite sämre kvalite för att få plats under 2 mb.

Lyssna...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Länken fungerar inte. :(

Vilken länk då? Jag ändrade den första men den andra funkar för mig iaf.

Rinaldo skrev:

Vilken länk då? Jag ändrade den första men den andra funkar för mig iaf.

Den fungerar nu. *lyssnar*

Sjukt bra låt. Har glömt att säga det. :)

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Fyfan! Du har ju skills! Om jag skall vara lite kritisk kna jag ju nämna att det hade varit trevligt att smeta ut o in kören lite mer + lite mer decay på bas samt växla lite mellan höger/vänster kanal, dock inte fullt utan sväva ut mer. Längre sessions och ett fint lite ambient break hade suttit som en smäck. Bra takt! Byggt den själv eller samplat?

Tack för kritiken :) Jo, alltså jag har ju samplat vocals från ett refill men resten är eget. Jag ska testa ändra lite mer på höger och vänster kanal på olika ljud, fast vad menar du med längre sessions?

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Rinaldo skrev:

r: Någon som har ett havs-sample med vågor som antingen slår eller bara låter lite ... ?

Nåt åt det här här hållet?

Kan kolla om jag hittar nåt bättre när jag har mer tid.

Jo, det där lät helt ok som fast skulle vilja använda det också som komplement till mer vågljud. :)

Satte igång med en stund sen med track nr 2 till mitt lilla "album". Bestämde mig för att testa på lite smooth-house / jazz. Problemet är att jag inte har någon erfarenhet av jazz som musikstil. Vet inte vart jag ska ta låten riktigt efter detta stycke... Någon som har lite tips på intrument, hur modern jazz är, eller lite allmän kritik?

http://member.webforum.nu/1740/smoothjazz.mp3

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Rinaldo » Ang. havssample, pröva shore thing some är en subtractor-patch (I soundbanken, under sfx) Lite basic iofs, men kan funka.

Ok, testade den nu fast jag tycker den låter väldigt konstgjord.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)