Jag behöver tips på inbjudningskort till min inflyttnings-/renoveringsfest. Det kommer att gå av stapeln en lördag i december. Då kommer det vara precis ett år sedan jag köpte lägenheten. Sedan dess har jag total renoverat hela lägenheten. (Har tagit lite tid då jag gjort allt själv och inte haft tid vissa månader).
Agendan för eftermiddagen kvällen är följande:
Start klockan 16.00 hemma. Lite dricka och snittar...
Vid 17.30 går alla till Centralbadet där poolfestvåningen är bokad med privat pool, bastu och bar med relaxavdelning.
Efter det går alla vidare till Berns och äter för de som vill... Alternativ kommer de senare på kvällen...
Vad tror ni om det upplägget?
Jag hade en idé om att göra inbjudningskorten på en plastpåse med vatten i och en guppifisk simmandes i men det blir nog svårt att skicka. Dessutom kommer alla vegegitariantjejer halshugga mig om det kommer en död fisk i en påse hem till dem.
Sedan kom tanken att jag skulle trycka inbjudan på en badmössa.
Poolfesten innan maten tycker jag later mindre bra.
Jag hade tyckt tvartom. Efterfesten pa Centralbadet (om de haller oppet?) med middagen innan. Efter bad blir jag iallafall valdigt valdigt trott och om det ar alkohol med i bilden paverkar det annu mer, vilket skulle gora att jag hade legat och halvsovit pa Berns.
Angaende inbjudningskort sa later fisken som det basta forslaget, fast det haller nog inte hela vagen. Badmossa later schysst ocksa, men jag hade hellre sett en badboll. For att kunna lasa vad som galler sa maste man blasa upp den...
Tyvärr har ju centralbadet bara öppet till klockan 20.00 men sen kommer maten hemma hos mig att vara tillräckligt för att man ska kunna hålla sig ett bra tag.
Tanken är väl mer att alla ska åka hem och fixa i ordning sig och sedan komma in runt 23 och festa.
Fixa en massa cyklop , där har du plats med både adress, rita lite fiskar samt om du vill skriva din dagordning på:
16.00 Förtäring
17.30 Plask i poolen
XX.XX Berns
kan se ganska kul framåt kvällen, en massa fyllbultar som vinglar runt i i Stocholm med cyklop :), skulle de sedan ha för kul, så kan de ju ge cyklopet till en Taxichaffis så att de kommer hem också, eftesom adressen förhoppningsvis fortfarande finns kvar på cyklopet.Skulle polisen plocka dem så ser de ju vart de har varit, bättre alibi går ju inte att få ;)
Jag har nog bestämt mig för att köra på fisken i påsen och att en kompis som ingen känner får buda ut påsarna till alla. I påsen kommer fisken en liten båt på botten och en flaskpost med inbjudan finnas.
Vart får man tag på små vattentäta flaskor? Typ sånna där spritprovflaskor.
Köp ett par skitfula y-front-badbyxor och skicka till alla. Man måste ha på sig dem för att komma in på badet? :e Eller så skriver du bara ut ett paper, i formen av en fisk, och skriver ner allt på den.
äh fiskidén är ju asball. De kommer att få mat för några dagar i en liten behållare och skötselråd.
Jag tycker det är vansinnigt dumt. Man behöver väl akvarium med sånadär syrepumpar och grejer. Bättre att skaffa ett icke levande inbjudningskort. Eller så får du erbjuda alla fiskarna ordentligt hem efteråt, för de som inte kan/vill ta hand om dem.
Fiskarna kommer att dö om de utsätts för hastiga temperaturförändringar (när de budas t.ex.) Man behöver förvisso inte någon syrepump för ett par fiskar utan det räcker bra med en växt eller en lite större skål. Vattnet syresätter sig självt till en viss grad.
Köp plastfiskar som sitter fast i ett snöre med en tyngd i ena änden istället för levande fiskar. Det finns förmodligen att få tag på i din lokala akvariebutik.
Addeladde skrev:
Då får de väl gå med den till en djurbutik
Djurbutiken kommer med stor sannoliket inte ta emot fisken. Fiskar kan ha sjukdomar som lätt kan sprida sig i det akvariet de sätts ner i.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25