webForumDet fria alternativet

Slut med gratis vatten på McDonalds!

Småprat

170 svar · 6 929 visningar · startad av M.Cheraghi · sida 3 av 9

Frågan, av M.Cheraghi

Efter några timmars vandrande i stan började det kurra i magen, och i storstockholm har man inte mycket att välja mellan om man vill ha snabb och samtidigt billig mat, hamburgare eller kebab. Dessvärre fanns det inte något bra kebabhak i närheten , det enda som fanns var McDonalds. Även trots att jag försöker undvika McDonalds pga olika anledningar beslöt jag mig för att äta där trots allt. Jag be

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Vatos Locos skrev:

Jag håller inte riktigt med, det finns något som heter service och att ta betalt för kranvatten tycker jag är svinigt.
Sedan så kan jag naturligtvis förstå att muggarna kostar pengar, men jag antar att Mcdonalds köper in ganska många muggar årligen och eftersom de omsätter miljardbelopp, så tycker jag att de borde kunna bjuda på detta.

En nöjd kund kommer alltid tillbaka, en missnöjd kund kommer att kosta dem mera oavsett hur mycket kunden handlar för eftersom de förmedlar sitt mottagande till bekanta och genom exempelvis detta forum, vilket gör att denna information når ut till väldigt många, det räcker med att 10% väljer något annat matställe framöver för att det skall märkas för dem.

Räcker det med 10%?! Gud, 10 % är ju hur mycket som helst. Tänk dig att var tionde person skulle sluta gå till McD. Det skulle innebära slutet.

Men jag håller med. Att inte bjuda på vattnet är dålig stil. Förmodligen så betalar de inte ens för vattnet ändå. Eller. Det kanske beror på hur deras hyresvärd är i och för sig, men i stora hyreshus etc. så brukar ju vattnet vara "gratis"... Inte för att jag skulle göra det, men om jag vill så kan ju jag låta vattnet rinna dagarna i ända. Så varför kan inte McD bara bjuda mig på en mugg vatten samtidigt som jag ändå köper två cheeseburgare!?

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag bojkottar McDonalds sedan drygt ett år tillbaka. Fy fan för denna usla snabbmatskedja, må den ruttna i helvetet. Dålig service, äcklig och allt dyrare "mat" och när man läser sånt här blir ju saken inte direkt bättre. Bokjotta McDonalds nu!

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

m_soderlund: vad har McD gjort mot dig för att du bojkottar stället? :)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

jme: dålig service utav bara f*n.

Till exempel har McDonalds vid Stadsbiblioteket i Sthlm rent utsagt usel service och det är inte bara jag som fått erfara det. Pga den McDonaldsrestaurangen sätter jag aldrig min fot inne på ett McDonalds.

Kall mat, äcklig mat, vänta på att hamburgare ska bli klara, smutsig och i största allmänhet ofräsch miljö. Man får annan mat än man har beställt. Det finns mycket bättre alternativ, t.ex. Burger King, Pizza Hut och diverse kebabhak.

Nätterna brukar vara ganska smutsiga på McDonald's. Det har jag fått erfara.

m_soderlund: är det fortfarande så att man måste själv gå till kassan och hämta sin burgare?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Finns det något godare än en Big Mac på bakfyllan? :o

Usch! Säg inte BigMac! Säg hellre Qp. ;)

Kan inte äta BM längre. Såsen får mig at må illa (för mycket av BM once upon a time...)

Egengjord QP...det är smaskens!

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Hur gör man en egen QP? Recept?

(ex)Ykeshemlighet ;)

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Jag har bojkottat McD i flera år och det tänker jag fortsätta med!! Enda jag använder det till är att snylta på gratis-toalett, mohahaha... §jr
Det är det enda de duger till.

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

His Divine Shadow skrev:

Hur gör man en egen QP? Recept?

Det är väl cheddar, kühnegurka, hackad gul lök, senap & ketchup på en QP??

HDS inlägg lät lite ironiskt...

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

silfver skrev:

Finns det något godare än en Big Mac på bakfyllan? :o

Ja, en kebab med massvis med sås. :P

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

jme skrev:

(ex)Ykeshemlighet ;)

Jaså, en gammal kollega alltså :birp

Att bojkotta McDonalds för att en restaurang haft problem med otrevlig personal låter helt logiskt.

Själv bojkottar jag allmänna vägar eftersom det en gång var en bilist som visade fingret när jag tutade och tryckte ut honom igen när han hade kört bussfil förbi kön och försökte trycka in sig där kön var slut när man själv stått där runt 10 minuter.

Phorpher skrev:

Ja, en kebab med massvis med sås. :P

(y)

jme skrev:

HDS inlägg lät lite ironiskt...

Nä jag undrade faktiskt, den enda burgaren på McD som jag gillar.
Förra gången jag var dit var efter en krogrunda och då ville jag hag en QP måltid men då sa dom att dom inte serverar QP längre på natten. Så då hoppade jag upp över bänken och gick och pissade i pommes frittes fritören!

Nä faktiskt jag blev så sur så jag bara sa "Jaha, ge mig en cola då", sen går jag inte dit längre heller om inte bruden vill ha en mcflurry eller nått.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Haha, om du hade pissat i fritösen lär du inte haft det särskilt skönt nere i den heliga zonen. :e

HDS:

QP är den enda större burgaren på McD som jag gillar. Snålt om de slutar servera den på nätterna, grr.

Jobbade på Kungsgatan 4 i Stockholm under åren 99-00. Jobbet var väl inte det roligaste, även om det fanns höjdpunkter men jobbkompisarna var kanon. Jag saknar de flesta ibland, än i dag.

QP:n är ju garanterat godast om man äter den direkt efter att den blivit färdig, för då är den inte så torr ännu. Därav orsaken varför jag alltid gjorde maten själv på rasterna (och sen att vissa jobbkompisar började lägga in massa extra i min mat)...

BigMacen däremot bör stå i värmeskåpet i några minuter så att salladen inte är så kall ich hård. BM:en är faktiskt rätt så god även om den är lite gammal (det kan man inte säga om QP:n).

Melea skrev:

Haha, om du hade pissat i fritösen lär du inte haft det särskilt skönt nere i den heliga zonen. :e

I min fantasi står jag på kassa disken långt bort från fritösen så det är ok :p

Måste pröva göra en egen QP nån gång, vad för sorts kött duger? Helt vanlig nötfärs?

Medlem sedan jan. 2004678 inlägg

Man kan ju alltid bara för att jävlas med dom, om man lyckas få gratis vatten någon gång, beställa in typ 10 muggar vatten som kompensation för dom gångerna man inte får gratis. :)
Men det låter helt sjukt att dom ska ta betalt för vatten när man köper mat. Avgiften på vattnet är väl framförallt för att folk inte ska gå dit och bara köpa vatten. De vill att folk ska köpa mat. Men att ta betalt för vatten när man ska ha mat.. usch. Det är ju en helig klassiker att köpa två cheeseburgare och vatten som nattamat. Räcker det inte med att priset på cheeseburgaren har höjts med en krona?

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)