Låter ju konstigt om man inte lyckas få jobb på 27 år.
När arbetsförmedlingen sa att det inte fanns några lediga jobb till mig (för nästan 20 år sen) så tog jag gula sidorna och ringde runt och hade ett jobb efter två timmar. :)
Jobb finns överallt, om man bara letar och ligger i.
Det här är bara ett bevis på att systemet inte fungerar (vågar inte säga annat med risk för personangrepp) och sånt vill man ju inte ha här :D
Om man bara ska leka med lite siffror så skulle det vara intressant o få veta vad en denna person har kostat samhället, de pengarna hade man ju kunnat ge till en företagare istället som ett lönebidrag mot att hon anställs ....
Då gör hon både nytta och stärker sitt självförtroende (som säkert inte är i världsklass), dessutom så kan det ju öppna nya dörrar ...
Jag vill påstå att det finns jobb.
Men man kan fort fastna i en situation som det är mycket svårt att ta sig ur.
Problemen finns ju på båda sidor. Läs detta och fundera: http://www.expressen.se/index.jsp?a=455576
Vad vi alla behöver är några närmast som vi inte behöver förställa oss för. Sedan kanske ett bollplank kan vara det som får bollen att studsa i rätt riktning.
wF är väl ett sådant bollplank på sitt sätt, https://www.cognito.se är ett annat lite djupare.
Att bara låta dagarna gå är väl det sämsta man kan göra!
Det är väl olika från person till person, det första jag skulle göra är att bara lägga in mesta av pengarna på nån bank i ett skatteparadis och bara låta dom stå och ackumulera ränta. Sen en liten del av pengarna på lokala banken och sen sticka till LA och leta i affärerna efter den där rocken som jag velat ha.
det kan ha räckt med att hon var utan ett jobb ett tag i början, eller så kan hon ha ahft ett par korta vik, det behövs inte mer för att man inte ska vara en "trovärdig" arbetskraft och få svårt att hitta någon som vill anställa en.
Låter iaf mycket märkligt att hon inte fått ett enda jobb, på 27 år! Jag begriper inte hur man kan misslyckas? Det finns ju hur många jobb som helst, om man inte är alltför kräsen vill säga.
Låter iaf mycket märkligt att hon inte fått ett enda jobb, på 27 år! Jag begriper inte hur man kan misslyckas? Det finns ju hur många jobb som helst, om man inte är alltför kräsen vill säga.
visst finns det många jobb, men är man lämpad att söka alla jobb???
Finns inget o bevisa, mer än att människan anpassar sig väldigt lätt ...
På gott & ont
Lyckas man inte få ett jobb på 27 år kan man inte skylla på systemet, då får man nog börja leta lite fel hos sig själv ... Alla hästar står iaf inte i hagen!!
visst finns det många jobb, men är man lämpad att söka alla jobb???
Nej, naturligtvis inte med tanke på att många jobb kräver speciella kunskaper & eller utbildningar, men det finns iaf massor med jobb (under en 27-årsperiod) som vem som helst har en rimlig chans att få.
Jag tänker närmast på städjobb, dela ut reklam, lagerjobb, säsongsjobb inom trädgårdsskötsel, industrijobb av alla dess sorter, mm, mm.
En lista på tänkbara jobb kan göras ganska lång!
Min tanke när jag ser eller hör om folk som vart arbetslösa flera år & bara klagar att de aldrig får ett jobb är att de inte anstränger sig för 5 öre själv, eller att det helt sonika är nått fel på dom!
Sen finns det naturligtvis lika många förklaringar som det finns anledningar antar jag, men 27 år utan ett jobb.. Det luktar ren lathet!
Finns inget o bevisa, mer än att människan anpassar sig väldigt lätt ...
På gott & ont
Lyckas man inte få ett jobb på 27 år kan man inte skylla på systemet, då får man nog börja leta lite fel hos sig själv ... Alla hästar står iaf inte i hagen!!
inget att bevisa?
Nu ger du dig tom på hennes person, så du måste veta nåt som vi andra inte verkar veta, så fram med det.
Nej, naturligtvis inte med tanke på att många jobb kräver speciella kunskaper & eller utbildningar, men det finns iaf massor med jobb (under en 27-årsperiod) som vem som helst har en rimlig chans att få.
Jag tänker närmast på städjobb, dela ut reklam, lagerjobb, säsongsjobb inom trädgårdsskötsel, industrijobb av alla dess sorter, mm, mm.
En lista på tänkbara jobb kan göras ganska lång!
Min tanke när jag ser eller hör om folk som vart arbetslösa flera år & bara klagar att de aldrig får ett jobb är att de inte anstränger sig för 5 öre själv, eller att det helt sonika är nått fel på dom!
Sen finns det naturligtvis lika många förklaringar som det finns anledningar antar jag, men 27 år utan ett jobb.. Det luktar ren lathet!
visst kan det vara ren lathet, men det kan även vara andra orsaker som man inte vet om.
Btw...
Om du var lat och inte ville jobba, skulle du kontakta en tidning då och tala om hur svårt du har att hitta jobb?
250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849