webForumDet fria alternativet

Vad har ni för väskor till era bärbara datorer

Program & appar

11 svar · 469 visningar · startad av Rocket

Medlem sedan feb. 2000372 inlägg
Frågan#1

Jag har just köpt min första dator från Apple, en 12” iBook. En mycket trevlig liten datorn men jag ska nu köpa en väska till den. Jag har letat runt efter en riktigt liten väska eller bara ett fodral. Det behöver inte vara några extra fack bara så att datorn går ner i den. Jag har bara hittat ett bra alternativ så jag tänkte höra med er vad ni bär era bärbara datorer i. Det jag gillar med att bara ha ett fodral är att man kan ha datorn, i fodralet, i olika väskor men även bara ta fodralet om man inte vill släpa på något annat.

http://www.tucano.it/ITA/wcProductCard.asp?WCI=product_card&CardCode=GEN_ITA&ProductCode=BF-N-S12

// Simon

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Jag har en backpack, som är aningen mer diskret än en vanliga axelrems-väska. Den ser i stort sett ut som en vanlig ryggsäck, och har bra padding och remmar, funkar utmärkt. Ingen direkt kvalitétsprodukt dock (Avant, nåt märke som jag köpte på NetOnNet), men den har hållt i två år nu, under ganska konstant användande.

Anledningen till att jag väljer en ryggsäck är att den bli lite mer diskret (inte lika stöldbegärlig), samt att den passar min "stil" lite bättre.

När det gäller mer rejäla väskor, om man vill lägga en större slant, så skall man nog satsa på en Targus. De har dessutom livstids garanti. :) En bra modell är (dustin artno/tillv artno) 5010054124/TSB212 och en lite dyrare; 5010041541/TSB312.

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

jag har en ryggsäck targus, mycket bra... samt en ryggsäck tanook, jag lyckas pilla ned träningskläder oxå i den om jag packar snålt :)

Tanook:en kan man använda som vanlig ryggsäck fullt ut då skyddet från burken är helt löstagbart

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det är ju tuft att sy ett fodral av ett par sämsskinn eller köpa en läderjacka på second hand och låta någon med en duktig symaskin sy ihop det hela. Jag har väskhandtag på min BarBone men skulle vilja ha ett skinn över också.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Jag har en axelremsväska till min bärbara, men funderar på att köpa en ryggsäck istället.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag använder också ryggsäck. Jag reser en hel del i tjänsten och det är perfekt att kunna ha endast en väska för både laptop och kläder för kortare turer.

Samsonite Connection:
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010056293

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

När datorn var ny tänkte jag hålla den absolut repfri genom att förvara och förflytta den i en ordentlig laptop-väska. Då det numera (efter att tappat den i backen ett antal gånger) inte är så viktigt använder en vanlig ryggsäck. Jag gillar den slitna looken på locket. ;)

Medlem sedan sep. 2002252 inlägg

Eftersom du säger att du kan tänka dig endast ett fodral så kommer jag genast astt tänka på Vyper XS från booqbags som jag själv tittade på när jag planerade att köpa mig en ibook.

Passar en 12" ibook perfekt och ska vara stöttålig, och köper man en ibook så vill man ju ha en snygg väska/hölje som matchar den.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag kör med en targus väska

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg

I samband med att jag köpte mina bärbara datorer (15"), så fick jag tips om Cavalet av min chef, den fungerar kanonbra, dels för att man kan lägga datorn i ett vaderat fodral som medföljer samt att det finns lite extrafack så man får med sig kablar, pennor och annat som man brukar släppa runt på.
Har fungerat kanonbra och man kan ha den som handbagage på flyget, kommer inte ihåg vad den kostade, men jag kan varmt rekommendera den, den är gjord av skinn så den är slit tålig också.
http://www.cavalet.se/, den som jag har påminner om Art.nr 111-46, antar att det är en ny modell som har kommit.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag har en iBook 14" och hittade en Case Logic för en femhundring - rejäl stötdämpning, massa smidiga extrafack (för strömsladd, mus osv) och bekväm att bära på, vare sig det är i handtaget eller i axelremmen. :)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag kopte en vaska, en riktig fag bag, pa Granit for 99, iBooken passar perfekt i innerfacket. Tyvarr ingen stotdampning.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)