Jag har äntligen fått uppdrag att hitta nya skrivbord till jobbet.
Vi ska ha motordrivna höj & sänkbara naturligtvis & frågan är nu vart vi ska köpa dessa?
IKEA hade helt ok förr, men jag finner ingen info på https://www.ikea.se längre.. Kinnarps har ju oxå, men det kostar så satans mycket där.
Det fina med EFG för oss välväxta pojkar är att de lyfter riktigt högt. Jag är över 1.90 men står ändå bekvämt med armarna mot bordet där andra bord gjort halt på mycket lägre höjd. :)
Det fina med EFG för oss välväxta pojkar är att de lyfter riktigt högt. Jag är över 1.90 men står ändå bekvämt med armarna mot bordet där andra bord gjort halt på mycket lägre höjd. :)
Huvudsaken för oss är att det håller för lite hårda tag + att skivan inte ser ut som ett lass skit om man råkar lägga lite knepiga bildelar där då & då.. + priset då.
Det finns olika sätt att justera höjden på där motordrivet är det klart enklaste.
Ett jag hade på ett tidigare jobb funkade med lufttryck, man trampade ner en pedal som öppnade luftnippeln, tryckte ner skivan till önskad höjd och släppte pedalen. Dock komprimeras ju luft vid belastning, alltså sjönk skivan en bra bit när skärm, dator osv ställdes på bordet. Detta innebar också att om jag skulle trampa på pedalen med "fullt lass" skulle det åka i botten med en smäll om inte jag höll emot. Ganska kasst system alltså.
På ett annat jobb hade vi bord med inbyggda motvikter på nåt sätt som kunde justeras till "normalhöjd" och därifrån pressas ner eller lyftas upp vid tramp på knappen som satt på ett av benen. Ganska praktiskt, men jag som var lång fick lyfta utav helvete för att få upp det till min höjd, hon jag vikarierade för var kortare än mig och bordet alltså justerat efter hennes höjder. Men själva mekaniken funkade skitbra.