webForumDet fria alternativet

Chimpansen som slutade röka

Småprat

4 svar · 475 visningar · startad av Fia

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg
Frågan#1

"Smoking China chimp kicks habit" (BBC news)

Ja jisses, det märks att de har en annan syn på djur i Kina. Måste ha varit ett ärkepucko som lärde chimpansen att börja röka. För chimpansens skull så hoppas jag verkligen att hon inte är ensam där utan har nån chimpans-kompis hos sig (framkom inte av artikeln). Ingen mat eller träning i världen kan ersätta sånt sällskap.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Undrar om han super.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Fia skrev:

"Smoking China chimp kicks habit" (BBC news)

Ja jisses, det märks att de har en annan syn på djur i Kina. Måste ha varit ett ärkepucko som lärde chimpansen att börja röka. För chimpansens skull så hoppas jag verkligen att hon inte är ensam där utan har nån chimpans-kompis hos sig (framkom inte av artikeln). Ingen mat eller träning i världen kan ersätta sånt sällskap.

Utan att ha läst artikeln. Men jag tror det var besökare som kastade in fimpar till apan som sedan tog upp dem och började röka. Fast detta kanske gällde ett annat zoo (som jag läste om på Aftonbladet).

Kul ändå att apan lyckades sluta. :D

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

silfver skrev:

Utan att ha läst artikeln. Men jag tror det var besökare som kastade in fimpar till apan som sedan tog upp dem och började röka. Fast detta kanske gällde ett annat zoo (som jag läste om på Aftonbladet).

Kul ändå att apan lyckades sluta. :D

Det har du rätt i, tänkte inte på det. De har förmodligen inte alls samma "inte mata djuren"-regler i Kina som i Sverige. :)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Läste också nånstans att det var en apa som tog upp fimpar och härmade människorna.

Bevisar ju bara att apan är lika dum som så många människor. ;)

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)